A tárgyalások előzménye, hogy az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) fogyasztói panaszok alapján 2009. június 25-én közérdekű keresetet indított a Zepter International Ungarn Kft. (Zepter) ellen az általános szerződési feltételek fogyasztók érdekeit sértő rendelkezései, illetve tisztességtelen, megtévesztő magatartás miatt.
A Zepter Kft. kezdeményezésére létrejött tárgyalások eredményeként a bírósági per megkezdése előtt, valamennyi kérdésben találtak közös, a fogyasztók számára előnyös megoldást a felek.
Az OFE kifogásolta többek között, hogy a szerződés abban az esetben is érvényben maradt, ha a vásárló hitelből kívánta megvásárolni a terméket, de nem - vagy csak számára hátrányos feltételekkel - kapta meg az áruvásárlási kölcsönt. Mivel ilyen esetekben a fogyasztóknak súlyos nehézséget okozhat a szerződés teljesítése, az OFE javaslatára a Zepter módosította a feltételeket.
A módosítás eredményeként - amennyiben az áruvásárlási kölcsönt elutasítják - a fogyasztó kifejezett döntésétől függ, hogy továbbra is megvásárolja (akár előtörlesztéssel, részletre is) a terméket, vagy minden következmény nélkül eláll a szerződéstől.
Egyesületünk - csakúgy, mint a panaszosok - túlzónak tartotta a nemteljesítés esetére kikötött kötbért. A 25 százalékos kötbért a vállalkozás a tárgyalás eredményeként egységesen 15 százalékra csökkentette. Az önhibájukon kívül nehéz helyzetbe került fogyasztók számára - különösen munkahely elvesztése, családi és anyagi állapotban bekövetkezett súlyosan hátrányos és tartós változás esetén - pedig a kötbérfizetési kötelezettség alól kimentési lehetőséget biztosítanak.