Kiszervezi Hefner a Playboy gyártását

Vágólapra másolva!
A jövő évtől legalább öt éven át egy floridai médiacég felelős a Playboy előállításának összes munkájáért, a szerkesztést leszámítva. Tulajdonosa így reméli újra nyereségessé tenni a magazint, de az esetleges eladás állítólag nem került le a napirendről.
Vágólapra másolva!

Kiszervezi a Playboy a magazin előállításának nagy részét. A múlt héten aláírt szerződés értelmében a szerkesztésen kívül az összes tevékenységet az American Media Inc. (AMI) fogja végezni - írta a Wall Street Journal online kiadása.

A lépés oka a lap évek óta növekvő vesztesége, amelyet a költségek többszöri csökkentésével sem tudott ellensúlyozni a tulajdonos Playboy Enterprises. A vállalat reményei szerint az ötéves AMI-szerződés során, 2011-re újra nyereségessé tehető a legendás újság, amely jelenleg a cégcsoport egyetlen veszteséges üzletága.

A megállapodás részleteit nem hozták nyilvánosságra, a WSJ csupán annyit tud, hogy a Playboy a költségeket a hirdetési bevételekből állja majd. A felületek értékesítése szintén a már most is több mint egytucat magazint - köztük a Magyarországon is ismert Men's Health nevűt - kiadó AMI feladata lesz.

A Playboy jelenleg 30 főállású munkatársat foglalkoztat a kiszervezendő területeken. Néhányukat átveszi majd a floridai székhelyű médiavállalat, de legtöbbjüket várhatóan elbocsátják. A Playboy Enterprises költségei így jelentősen csökkennek.

A cég működtet jól menő televíziós csatornákat, továbbá tekintélyes bevételei vannak a nyuszis logó használatának licenszeléséből, de mivel névadó zászlóshajóján kívül más nyomtatott kiadványa nincs, a gyártási, terjesztési és hirdetésszervezési költségek fajlagosan nagyon magasak: tavaly meghaladták a 40 millió dollárt, ami a magazin összes költségének majdnem a felét teszi ki.

Ez az egyik oka annak, hogy a Playboy 2008-ban 13 millió dolláros veszteséget termelt, és a bukás valószínűleg idén sem lesz kisebb 8 milliónál (sőt 2010-re ismét nagyobb mínuszra számít a kiadó). A másik ok a bevételnek az eladott példányszám zuhanásából adódó csökkenése. Míg 2005-ben még 300 ezer darabnál több fogyott, az eladások átlaga mára 150 ezer alá esett - a tendencia szemlátomást független a válságtól.

Éppen nemrég röppent fel egyébként a hír, hogy tulajdonosa árulja a Playboyt. A vállalatnak a WSJ által megkérdezett vezérigazgatója, Scott Flanders nem volt hajlandó kommentáni az értesüléseket, de a napilap az ügyet jól ismerő forrásokra hivatkozva állítja, az értékesítési lehetőségeket befektetési bankokkal vizsgáltatják.

Az egyik ismert érdeklődő a sikeres ruházati márkákat birtokló Iconix Brand Group, és piaci pletykák szerint a Golden Gate Capital kockázatitőke-társaság is hónapok óta tárgyal az esetleges átvételről. Igaz, múlt héten a vállalat tagadta, hogy fontolgatná az akvizíciót.

Természetesen bármilyen üzlethez továbbra is a 83 éves alapító és jelenlegi többségi tulajdonos beleegyezése szükséges. Hugh Hefner ma is főszerkesztője a Playboynak, minden oldalát neki kell jóváhagynia, és bár eddig tagadta, hogy túladna rajta, ma már meghallgatja az ajánlatokat.