Super Mario volt a karácsony sztárja

Vágólapra másolva!
A felújított Playstation 3 a karácsonyi szezonban megelőzte az Xbox 360-at, de még a megnövekedett érdeklődés is kevés volt az első helyhez. Még mindig a Nintendo Wii-jéből adnak el a legtöbbet. Lassan elkezdenek megjelenni a tavalyról idénre csúsztatott videojátékok, bár az időpontokkal újra sakkozni kezdtek a kiadók. Válogatás a hét játékhíreiből.
Vágólapra másolva!

Megérkeztek a decemberi konzol-, illetve szoftvereladással kapcsolatos adatok az Egyesült Államokból. A listákból jó néhány érdekes tanulság szűrhető le a közelmúltban uralkodó trendekkel kapcsolatban. Ahogy az várható volt, az árcsökkentés, illetve az új, vékonyabb modell kibocsátása a PlayStation 3 irányába tudta dönteni a mérleg nyelvét. Az Xbox 360 konzol premierje óta a Sony most először tudott jobb eredményeket produkálni a konkurenciánál. Nem sikerült azonban fölényes győzelmet aratni, a két konzol eladásait tekintve minimális volt a különbség: míg az Xbox 360-ból 1,31 millió, addig a PlayStation 3-ból 1,36 millió példányt tudtak értékesíteni december során.

A Modern Warfare 2-nél is több Mario kelt el karácsonykor

A Sony azonban még így is messze elmaradt a küzdelem igazi nyertesétől, a lista első helyét ugyanis nem a PlayStation 3, hanem az évek óta fölényesen vezető Wii szerezte meg. A Nintendo konzoljából 3,81 millió darab fogyott decemberben. A Nintendo szoftverfronton is fölényes győzelmet aratott, a toplista első három helyét a New Super Mario Bros, a Wii Fit Plus, illetve a Wii Sport Resort szerezte meg, az év legsikeresebb címének számító Modern Warfare 2 Xbox 360, illetve PlayStation 3 verziói csak a lista negyedik és ötödik helyét tudta megszerezni. A játékot kiadó Activision ettől függetlenül nem panaszkodhat, a játék szinte minden létező játékipari rekordot megdöntött világszerte, és már több mint egymilliárd dollárt termelt a megjelenése óta. Az idei évben mindkét konzolhoz új mozgásérzékelős vezérlő, és minden eddiginél több exkluzív játék jelenik meg, a gyártók képviselői és az ipari elemzők is rekordbevételeket várnak a következő karácsonyi szezonban.

Folytatódnak a késések és csúszások

A tavalyi év végére tervezett megjelenések túlnyomó többsége - elvileg - az idei év elejére csúszott át, de gyanítani lehetett, hogy a kiadók a nagy költségvetésű, hosszú évek óta készülő játékaikat nem az első negyedévben fogják a világ elé tárni. Az előzetes várakozásnak megfelelően az idei év többnyire a múlt év végére tervezett játékokról fog szólni. Az elmúlt napokban többek között kiderült, hogy a többszöri halasztást megélt, tavaly nyáron már késznek kikiáltott Gran Turismo 5 megjelenése újra csúszik, a már szinte biztosnak tűnő márciusi dátum helyett egy egyelőre meghatározatlan időpontra.

Tovább csúsznak Sam Fisher kalandjai

A Ubisoft szintén elkeserítő hírekkel szolgált, a Splinter Cell Conviction február helyett csak áprilisban jelenik meg. A stratégiai műfajt megreformáló, illetve azt a kevésbé tapasztalt játékosok számára is élvezhető formában tálaló R.U.S.E. pedig csak novemberben kerül a boltokba.

A hosszú évekkel ezelőtt forradalminak kikiáltott, teljesen újszerű játékmenetet kínáló I Am Alive megjelenése szintén tovább csúszik, mert az új fejlesztőhöz került játékot az alapoktól építik fel újra. A szintén rekord hosszúságú fejlesztési idővel büszkélkedő Mafia II már biztosan nem érkezik meg a tavasz folyamán. A Take-Two utolsó beszámolója alapján csak valamikor a nyári időszak végén, esetleg az őszi időszak elején várható a Grand Theft Auto-sorozat, illetve a Keresztapa filmek legjobb pillanatait ötvöző játék. Jó hír viszont, hogy a valósidejű-, illetve a körökre osztott stratégiákat ötvöző Napoleon: Total War már a tél végén érkezik, a hivatalos megjelenési dátum február 23-ra lett belőve.

Kiegészítő készül az Assassin's Creed 2-höz

A Ubisoft nem csak rossz hírekkel rukkolt elő - bejelentették, hogy készül az Assassin's Creed 2 folytatása. A kiegészítő rendhagyó módon nem DLC, azaz letölthető extra küldetéscsomag, de nem is a sorozat harmadik része lesz. Az egyelőre név nélkül futó projektről keveset árultak el. Az már biztos, hogy a játék főszereplője a második epizódból már jól ismert Ezio Auditore da Firenze lesz, az ő történetének folytatását ismerhetik meg a gamerek a nehezen körülírható státuszú új Assassin's Creed kalandban.

Folytatódni fog a bérgyilkosok és templomosok harca

A Ubisoft teljes árú termékként kínálja majd a leginkább kiegészítőnek tűnő folytatást. Az árszabás különösnek hathat, hiszen a már ismert helyszínt, főszereplőt és történetet vetik be újra a kanadai fejlesztők. A Ubisoft is érezhette ezt, ezért elárulták, hogy a gamerek a sorozat történetében először nem csupán magányos orgyilkosként járhatják be a játékba varázsolt hatalmas területeket, de többszereplős küzdelmekben is részt vehetnek majd. Az Assassin's Creed 2 folytatása valamikor 2011 tavaszán érkezhet a boltokba.

Kane és Lynch újra pusztít

A Hitman-sorozat alkotói nemrégiben bejelentették a kritikusok által elmarasztalt, ám jó eladásokat produkáló Kane & Lynch folytatását. Az első részben a gamerek nem csupán a játék főhősét, de egyszerűen kiadható parancsok segítségével a bandához csatlakozó fegyvereseket is irányíthatták a balul elsült bankrablás, vagy hasonló szorult helyzetek során. A folytatásban erre már nem lesz lehetőség, a fejlesztők úgy gondolták, inkább az egyjátékos élményt csiszolják tovább, és feláldozták a taktikai jellegű játékelemeket.

Forrás: [origo]
Nagy balhé készül Sanghajban

A manapság divatos fedezékrendszer mellett a játékban a Left 4 Dead játékokból már jól ismert "down-not-dead" rendszer is szerepet kap. Azok a játékosok, akik halálos sebet szereznek, a földön fekve egy rövid ideig még lövöldözhetnek a támadókra elhomályosuló tekintettel. A Left 4 Deadben ez alatt az idő alatt a játékost fel is tudják támasztani társai.

A fedezékrendszer különlegességét a szétrombolható környezet bevezetése adja; a rutinosabb ellenfelek, illetve játékosok a biztosnak tűnő fedezékeket könnyedén szétlőhetik majd, hogy ezután már az ellenfél likvidálása következhessen. A második epizódban a gamerek nem látogatják meg újra a világ nagyvárosait, a történet mindvégig Sanghajban játszódik majd. Ugyan az első rész végén több alternatív befejezés várt a játékosokra, a végjáték lehetséges kimenetelei nem befolyásolják a folytatás történetét. Míg egyjátékos módban Lynch irányítása lesz a gamerek feladata, többjátékos módban ismét együtt dolgozhat a két hős.