2009-ben 16 százalékkal csökkentek a tévék reklámbevételei

Vágólapra másolva!
A műsorszolgáltatók eredményeit idén is az Ernst & Young gyűjtötte és összesítette: 2005-ös szintre csökkentek 2009-ben a tévék reklámbevételei.
Vágólapra másolva!

A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének közleménye, az Ernst & Young összesítése szerint 16 százalékkal csökkentek a tévék reklámbevételei 2009-ben az egy évvel korábbihoz képest. A reklámtorta adatszolgáltatói között a Magyarországon reklámot értékesítő, magyar nyelvű csatornák majdnem mindegyike megtalálható, összesen 44 adó.

Az országos, földi sugárzású televíziók reklámbevétele 2009-ben 48 milliárd 105 millió forint, a többi televízió reklámbevétele 11 milliárd 849 millió forint volt. A televíziós reklámpiac összárbevétele 59 milliárd 954 millió forint volt, ez nagyjából a 2005-ös szintnek felel meg, azóta minden évben ennél magasabb volt az összeg. A szpotokból származó bevétel 15,5, a szponzorációs bevétel 28,8 százalékkal csökkent tavaly 2008-hoz képest.

Az elektronikus reklámtorta meghatározásánál a Műsorszolgáltatók Egyesületének tagjai a reklámszpotokból és szponzorációból származó, ügynökségi és egyéb kedvezményekkel csökkentett bevételeket vették figyelembe, így a reklámtorta nem tartalmaz olyan egyéb bevételi forrásokat, mint az emelt díjas telefon és SMS, valamint a rendezvények és a "merchandise eszközök" (saját márkás árucikkek). A reklámtorta csak a tényleges pénzmozgást igénylő bevételeket tartalmazza, vagyis a barter-tranzakciókat nem.