A Google szerint nyereségesek lehetnek az online lapok

Vágólapra másolva!
Eric Schmidt, a Google elnök-vezérigazgatója szerint a keresőcég nem öli meg a lapokat, az újságok egy új üzleti modellben az internet korában is nyereségesen működhetnek.
Vágólapra másolva!

Korábban a News Corporation tulajdonosa, Rupert Murdoch és más médiacégek is azzal vádolták meg a Google-t, hogy hírkereső szolgáltatásával ellopja a napilapok reklámbevételeit, az olvasókat pedig saját oldalaira csábítja. Ugyanakkor Schmidt az amerikai hírszerkesztők szövetségének éves konferenciáján úgy nyilatkozott, a keresőcég tisztában van azzal, hogy az újságokra alapvető szükség van a demokratikusan működő országokban, és az online elérhető tartalmak kiemelkedő részét jelentik.

Eric Schmidt úgy véli, a hírpiac számára a hirdetések és az előfizetési díjak kombinációján alapuló üzleti modellek jelentenek majd megoldást A Google elnök-vezérigazgatója szerint jelenleg az online lapok a nem megfelelő üzleti modellben való működés hátrányait nyögik.

A megoldás részletei egyelőre nem ismeretesek, a Google vezetője azonban azt tartja fontosnak, hogy a jelenlegi technológiákkal a kiadók személyre szabottan szólíthatják meg olvasóikat. A mobiltávközlési lehetőségekkel olyan vezeték nélküli eszközökre is lehet tartalmat szolgáltatni, mint az Amazon Kindle e-könyv-olvasója, az Apple iPad táblgépe, vagy akár a Google szoftverét futtató okostelefonok. Anders Gyllenhaal, a The Miami Herald főszerkesztője a Google-találatok alapján hozzájuk irányított olvasók ellenére sem hisz abban, hogy a keresőjéről ismertté vált cég valódi partnere lenne a kiadóknak. Szerinte ugyanis a Google és a kiadók más-más irányba mennek.