Ogier vezet a Török-ralin

Vágólapra másolva!
Idei szereplésének fényében nem is meglepő, hogy az első nap után Ogier vezeti a Török-ralit. A francia mögött szoros a mezőny, míg többen már kiestek a küzdelmekből.
Vágólapra másolva!

Forrás: AFP

Ogier ismét hiba nélkül autózott, és csak reménykedhet benne, hogy ezúttal nem küldi hátra csapata


Számítani lehetett rá, hogy a törökországi kemény pályák megtizedelik majd a mezőnyt, arra azonban talán rémálmaiban sem gondolt Henning Solberg és Ken Block, hogy már az első szakaszon sem jutnak túl. Pedig ez történt, mindketten annyira megrongálták autójuk felfüggesztését, hogy nem tudták folytatni. A gyorsaságit az utóbbi hetekben kirobbanóan magabiztos Petter Solberg nyerte, minimális előnnyel Latvala és Loeb előtt. A világbajnok ekkor már sejtette, hogy talán a szokásosnál kisebb hátrányban van, aki elsőnek indul. A következő szakaszon is jó időt futott, alig négy másodpercet kapott a leggyorsabb Hirvonentől, Ogier ért be másodiknak. A Jordán-ralin kényszerűségből lemaradó ifjú tehetség a harmadik pályán egy első idővel az összetett vezetést is átvette, s ezt a negyediken - ahol Petter Solberg volt a legjobb - meg is tartotta. Féltávnál tehát Ogier, Sordo, Hirvonen, P. Solberg, Loeb, Latvala álltak az első hat helyen, s mindannyian 13 másodpercen belül voltak egymáshoz képest. Mögöttük már jócskán lemaradtak a többiek: a még versenyben lévő további három WRC-s egység, Wilson, Villagra és Räikkönen nem tudták felvenni az élmenők tempóját, ráadásul mindannyiuk kisebb-nagyobb hibákat is elkövetett.

A szervizparkban már-már megint elkezdődött a találgatás, hogy nap végén lesz-e a szombati rajtsorrendet befolyásoló taktikázás, ám jött a jó hír: a Ford és a Citroën vezetői megegyeztek abban, hogy egyikük pilótái sem érkeznek majd szándékosan korábban az időellenőrző pontokra, hogy az ezáltal "elszenvedett" büntetések miatt jobb helyről indulhassanak. Persze csapaton belül nyilván továbbra is lesznek majd helycserék, hiszen nem titkoltan Hirvonen és Loeb a két első számú versenyző.

Forrás: Ford

Matthew Wilson egyre kevésbé tudja tartani a vetélytársak tempóját, az utóbbi versenyeken a WRC-es mezőny végéhez tartozik. Ráadásul ő is odacsapta a Focust az első pályán, de csapattársával ellentétben tovább tudott menni


Délután Ogier ott folytatta, ahol abbahagyta, újabb két szakaszgyőzelmével tovább növelte előnyét. A legjobban Dani Sordo és Mikko Hirvonen tudták vele tartani a lépést, míg Latvala, Loeb és Solberg folyamatosan kapták a másodperceket. A hetedik gyorsaságin aztán az idén eddig elég peches Sordo volt a legjobb, így nagyon feljött márkatársára. Az utolsó pályát mégsem egyikük, hanem Petter Solberg teljesítette a legrövidebb idő alatt, s ezzel kialakult a szombati rajtsorrendet meghatározó Ogier, Sordo, Hirvonen, P. Solberg, Latvala, Loeb állás. A világbajnok gyaníthatóan tudott volna gyorsabban menni, ám szerinte a verseny második napja lesz a döntő - az első két szakaszt aszfalton kell majd futni, és utána gumicsere nélkül újabb kettőt murván -, így számára egyelőre ez a nyerő pozíció. Nyitott kérdés persze, nem lesz-e túl sok a felhalmozott 25 másodperces hátrány...

Az élboly mögött tisztes távolból figyelve az eseményeket a Villagra-Räikkönen-Wilson hármas folytatott különcsatát a nap során, az utolsó pontszerző hely pedig egy N-es autóé, az észt Tanak/Sikk párosé. Ők egész nap gyorsabbak voltak a JWRC mezőnynél, akik közül egyelőre a S1600-as autók muzsikálnak jobban: Burkart (Suzuki) vezet Neuville (Citroën) előtt, Abbring a harmadik az R3-as Clióval.

Forrás: AFP

Nézőpont kérdése Räikkönen teljesítményének megítélése: a nyolcadik hely önmagában nem túl fényes, de a finn legalább - jó néhány párossal ellentétben - még versenyben van


A Fisher/Kovács páros jól szerepelt, az abszolút 27. helyen állnak N3-as Ford Fiestájukkal. Rájuk is hosszú nap vár szombaton, ahol a már említett aszfaltos részek, valamit több igen hosszú murvás szakasz boríthatja fel az állást.

A verseny állása az első nap után:

1.Ogier/IngrassiaCitroën C4 WRC 53:36,4
2.Sordo/MartiCitroën C4 WRC +2,8
3.Hirvonen/LehtinenFord Focus RS WRC +9,2
4.P. Solberg/MillsCitroën C4 WRC +18,3
5.Loeb/ElenaCitroën C4 WRC +25,3
6.Latvala/AnttilaFord Focus RS WRC +26,1
7.Villagra/DiazFord Focus RS WRC +1:33,8
8. Räikkönen/LindströmCitroën C4 WRC +1:48,0
9.Wilson/ScottFord Focus RS WRC+1:57,6
10.Tanak/SikkMitsubishi Lancer Evo X+4:45,9
27.Fisher/KovácsFord Fiesta ST+13:36,1

JWRC:


1.Burkart/KachelSuzuki Swift S160059:59,1
2.Neuville/KlingerCitroën C2 S1600 +9,7
3.Abbring/MombaertsRenault Clio R3+17,5