Beperelte a fogyasztóvédelem a PPO-üzemeltetőt

Vágólapra másolva!
A bíróságon próbálja elérni a fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a PPO egyenlegfeltöltő portál visszafizesse ügyfeleinek a jogszerűtlenül levont regisztrációs díjat. A közérdekű keresettől függetlenül több vizsgálat, illetve rendőrségi nyomozás is folyik az ügyben.
Vágólapra másolva!

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) közérdekű keresetet nyújtott be a PPO internetes egyenlegfeltöltő portál jelenlegi és korábbi üzemeltetője, a Centillion Consulting and IT Technology AG és az Investech Informatikai és Kommunikációs Kft. ellen a Fővárosi Bírósághoz - közölte a hatóság csütörtökön az MTI-vel.

A hatóság keresetlevelében azt kéri a bíróságtól, hogy állapítsa meg: a vállalkozás jogalap nélkül vont le 2010. január 11-én 2490 forintot felhasználóitól. Kéri továbbá, hogy a bíróság kötelezze a vállalkozást a jogszerűtlenül elszámolt éves regisztrációs díj visszatérítésére.

A PPO elektronikus kereskedelmi szolgáltatást nyújt a regisztrált felhasználóknak. Szerződéses viszonyban áll más vállalkozásokkal, amelyek termékeit vagy szolgáltatásait a felhasználók elsősorban internetes bankkártyás fizetés útján egyenlíthetik ki. A fizetés az OTP Bank oldalán történik, ahol a felhasználó megadja bankkártyaadatait és a megfelelő összeget levonják bankszámlájáról.

Januárban az adatvédelmi biztos irodája közölte, soron kívül vizsgálja személyes adatkezelést. A Gazdasági Versenyhivatal is vizsgálja az ügyet a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény megsértése miatt. A rendőrség csalás gyanúja miatt indított eljárást a cég pénzügyi tranzakciós tevékenységével kapcsolatban, amelynek akár 110 ezer sértettje is lehet. Az NFH közölte, 2010 januárja óta több száz panaszos kereste meg.

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) jogi képviseletet nyújt az ügyben hozzá fordulóknak.