Újabb sztrádaépítőt fenyeget az állami megbízó

Vágólapra másolva!
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) elkezdte a szerződéstől való elállás előkészítését az M43-as autópálya első ütemét építő M43 Szeged-Makó Konzorcium esetében is. A szerződésbontás kilátásba helyezésének oka, hogy a kivitelező tiltott alvállalkozói megállapodásokat kötött.    
Vágólapra másolva!

A NIF Zrt. a helyzet rendezése érdekében egyeztetést kezdeményezett a konzorciumvezető Swietelsky Magyarország Kft.-vel annak érdekébe, hogy az szüntesse meg a tiltott alvállalkozásba adást, illetve az alvállalkozói teljesítésének elismerésével és a fizetési szándék megerősítésével hárítsa el az autópálya befejezését veszélyeztető akadályokat - tájékoztatott Fazakas Orsolya, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője.

A konzorciumvezető azonban nem tette meg a szükséges nyilatkozatot, ezért pénteken a NIF Zrt. megkezdte a szerződéstől való elállás előkészítését.

Reményik Kálmán, a NIF Zrt. vezérigazgatója az ügyben írt levelében kifejtette, a történteket a cég olyan súlyos szerződésszegésnek tekinti, hogy a konzorcium tagjait három évre kizárják a közbeszerzésekből.

A másik konzorciumot is megfenyegették

A NIF Zrt. május 13-án a második szakasz kivitelezőjével, a Tisza M-43 konzorciummal szemben is kilátásba helyezte a kivitelezői szerződés felbontását. Ez amiatt történt, mert a Szeged és Makó között épülő autópálya második ütemének kivitelezésében konzorciumi tagként résztvevő Szeviép Zrt. április 26-án csődvédelmet kért. A cég az autópálya első ütemének építésében is részt vett a konzorciumvezető Swietelsky Magyarország Kft. alvállalkozójaként - mondta Fazakas Orsolya.

A Szeviép Zrt. csődeljárása során derült ki, hogy az M43 Szeged-Makó Konzorcium megsértve a NIF Zrt.-vel kötött kivitelezői szerződést: a munka teljesítésének egy részét további alvállalkozókra bízta. A nem közvetlenül a konzorciummal szerződött alvállalkozók egy része a Szeviép Zrt. anyagi nehézségei miatt nem jut hozzá igazolt teljesítéseinek ellenértékéhez.