Kevésbé fogynak az élelmiszerláncok saját márkás termékei

Vágólapra másolva!
Csökkent az év első felében az élemiszerláncok saját márkás termékeinek forgalma az előző év azonos időszakához képest. A csökkenés főleg azokban a szegmensekben volt tapasztalható, ahol erősek a gyártói márkák, például az égetett szeszesitaloknál, a kávénál és teánál, valamint az édességeknél.
Vágólapra másolva!

Az élelmiszer-kereskedelemi láncok 165 milliárd forint forgalmat értek el saját márkás termékeikkel az idén az első félévben Magyarországon, ami 2 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában, közölte a Nielsen piackutató vállalat hétfőn.

Közleményük szerint a kereskedelmi márkák részaránya a legnagyobb, 48 százalék az állateledelnél, ugyanez a mutató a mélyhűtött élelmiszernél és háztartási papírárunál 43-43 százalékot tesz ki.

Miközben a Nielsen által mért 90 élelmiszer kategóriánál a forgalom összességében 4 százalékkal csökkent, és 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum eladása stabil maradt az idei első hat hónapban, addig a kereskedelmi márkák piaci részesedése az élelmiszernél 22 százalékról 23-ra, vegyiárunál pedig 16-ról 17 százalékra emelkedett az első félévben az előző év azonos időszakához képest.

A Nielsen kimutatása szerint ahol a gyártói márkák erősek, ott a kereskedelmi márkákból az átlagosnál kevesebbet adtak el. Így például égetett szeszesital, kávé és tea, valamint az édességek eladásából 14-17 százalék jutott a láncok saját márkáira, ennél is alacsonyabb, 6-11 százalék a részarány a hajápolási, szájápolási és testápolási termékeknél, valamint háztartási tisztítószereknél.