Egy siker, két kudarc a magyar gyorsasági autóversenyzők hétvégi mérlege

Vágólapra másolva!
Wéber Gábor ugyan ezen a hétvégén megszerezte a Seat Európa-kupa bajnoki címét, de volt még másik két magyar fiú, aki ismét nagyot alkothatott volna, de mégis elkerülte a szerencse. Michelisz Norbert és Walter Csaba is kiválóan vezetett a hétvégén, voltak látványos részeredményeik, a végén mégsem alakultak jól a dolgok. 
Vágólapra másolva!

Kezdjük Walter Csabával, akiről nyugodtan mondhatjuk, hogy ezen a hétvégén egy dobogós helyezést és biztosnak tünő győzelmet dobott el, ezzel a bajnokságban is sok pontot vesztett. Csaba az FIA GT3 Európa-bajnokság soron következő futamán indult a portugáliai Algarvében. Az időmérőkön ugyan nem brillíroztak állandó társával, Claudia Hürtgennel, de ettől nem is kellett megijedni, hiszen a Dunlop gumikkal szerelt BMW Z4-esük nem egy körön gyors, hanem hosszútávon.

Forrás: DPPI

Ennek megfelelően az első verseny rajtja utáni körökben Csaba még küzdött a vetélytársakkal, de utána olyan tempót diktált, és olyan előzéseket mutatott be, hogy még a verseny kommentátora sem spórolt a dicsérő szavakkal. A váltás után egy biztos dobogós, egy esetleges második hely nézett ki a csapatnak, egy bal első defekt miatt azonban elszállt minden remény. A vasárnapi futamon a tizenkettedik helyről indult ezúttal Claudia Hürtgen, de ő ezúttal nem ment annyira jól a verseny elején. A csere előtt azonban már nagyon gyorsan ment, már a hatodik hely környékén vette át a volánt Walter. Ismét hibát követett el a csapat: idén nem először túl gyorsan cseréltek, amiért stop & go büntetést kaptak. Csaba a tizenhatodik helyre jött vissza, amit a hátralévő néhány körben feljavított hatodikra. Ha nincs a büntetés, a tempója alapján simán nyertek volna, hiszen Csaba a későbbi győztes elől állt ki a büntetést leróni.

Forrás: fiawtcc.com

Michelisz Norbert sem volt sokkal jobb helyzetben, aki az általa már nagyon ismert és kedvelt Valenciában próbálta megszerezni első dobogós helyezését a WTCC-ben. A szabadedzések felemásan sikerültek, majd jött az időmérő, ahol a kopott gumin megtett körök végén megállt az autó: Michelisz idén először nem jutott be a top tízbe. Ezek után a bemelegítő edzést megnyerte, sőt jóval gyorsabb volt mindenkinél. Az első versenyen mégsem sikerült egy jó helyezés: hiába tudott az élmezőnyhöz hasonló köröket menni a futam elején, végül mégis csak a tizenegyedik helyezést szerezte meg. A második futamon már csak a csodában bízhatott, de ez nem történt meg, sőt Norbi még egy hellyel hátrébb végzett. Az edzésen nyújtott teljesítménye és bemelegítésen elért körideje alapján egyszerűen érthetetlen, mi történt a két versenyen.