Michael Douglas kénytelen nyomni a Heinekent

Vágólapra másolva!
Milyen motoron száguldozik Josh Brolin? Hol vesz Shia LaBeouf gyémántgyűrűt a kedvesének? Mi Frank Langella utolsó ebédje? Aki látta a Tőzsdecápák: A pénz nem alszik című filmet, valószínűleg rögtön rávágja, hogy Ducatin, a Bulgarinál és Lay's chips - hiszen ezek a márkák olyan feltűnően jelennek meg a filmben, hogy majd kiszúrják az ember szemét.Josh Brolin és Shia LaBeouf felpattan a Ducati motorraRendszerint hevesen tiltakozunk, amikor egy magyar filmben ormótlan, a nézőt hülyére vevő product placementet, azaz elvileg bújtatott, a gyakorlatban sokszor inkább bántóan feltűnő reklámot látunk, de természetesen Hollywoodtól sem idegen az ilyesmi. A legtöbbször sikerül elegánsan megoldani a dolgot, és vagy csak olyan rövid időre villantják fel a márkajelzést, hogy a néző szinte észre sem veszi, vagy pont ellenkezőleg, a márkát szervesen beépítik a cselekménybe - mint például az Aston Martint a James Bond-filmekbe.A Tőzsdecápák folytatásában azonban kicsit túllőttek a célon: a The Awl magazin szorgos szerzői nem kevesebb, mint 42 márkát számoltak össze a filmben. Ezek után már nem is annyira meglepő, hogy a stáblistán külön product placement-felelőst találunk. A márkák egy része ugyan csak szolidan felvillan a háttérben, de aki látta a filmet, tudja, hogy olyan otrombaságok is előfordulnak benne, mint amikor Michael Douglas az étterembe érkező Shia LaBeoufnak rögtön nekiszegezi a kérdést, hogy kér-e egy Heinekent, majd be is úszik a képbe a palack, és azt is nehéz lett volna nem észrevenni, hogy a brókerek csak úgy döntik magukba a Dunkin' Donuts kávét. A rendező, Oliver Stone maga mesélte el egy interjúban, hogy a Starbucks is megkereste őket, de addigra sajna már leszerződtek a Dunkin' Donutsszal, úgyhogy a nagy kávézólánc nem fért be a filmbe.Gordon Gekko könyvét látni az LG tévénStone egyébként nem szégyelli, hogy a filmje hemzseg a reklámtól, és ezt azzal magyarázza, hogy nem kaptak elég pénzt: "a Fox híresen szűkmarkú stúdió ... segítségre volt szükségünk, és megragadtunk minden kínálkozó lehetőséget, de szerintem anélkül, hogy prostituáltuk volna a filmet". Tény, hogy sok márka névtelenül bukkan fel a filmben, Shia LaBeouf például Belstaff bőrdzsekik széles skáláját viseli anélkül, hogy bárki néven nevezné a márkát, ellenben, ha megnézzük a Belstaff honlapját, máris a product placementet büszkén híresztelő írást találunk rajta. A luxusórákat forgalmazó IWC sajtóközleménye hasonlóan lelkesen számol be róla, hogy a filmben mind Michael Douglas, mind LaBeouf csuklóján feltűnik egy-egy modelljük - de igencsak tehetősnek kell lennie annak, aki koppintani akarja a menő stílust, a LaBeouf által viselt karóra fehérarany változata 38 800 dollárt kóstál.A gyémántgyűrű csakis Bulgari lehetSajnos azt sosem fogjuk megtudni, hogy a film 70 millió dolláros költségvetéséből mennyit fedeztek a reklámok, viszont, aki szeretné számon tartani a product placementeket az amerikai filmekben, a Brandchannel.com oldalon megteheti: a site-on hétről hétre összegyűjtik, hogy a hétvége legnézettebb filmjében hány márkát láttak felbukkanni. Úgy tűnik, a Tőzsdecápák: A pénz nem alszik nem soká maradt bajnok: David Fincher Social Network-jében 49 márkát számoltak össze.
Vágólapra másolva!