Bika lett a tehénből - Nissan Pathfinder 3.0 dízel-teszt

Vágólapra másolva!
A felfrissített Pathfinder az új, háromliteres dízellel már olyan erényeket is csillogtat, amelyeket nem biztos, hogy kéne neki. A pickupos alapok ellenére néha már azt hittük, hogy vérbeli szabadidő-autóval volt dolgunk.
Vágólapra másolva!

Fotó: Tuba Zoltán [origo]
A Pathfinder végre egy olyan motort kapott, amellyel könnyedén mozog
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

A Nissan kínálatában a Pathfinder amolyan Patrol-utód lenne, igaz volt egy időszak, amikor mindkét modell egyszerre szerepelt a márka kínálatában. A japánok szándékai szerint azonban ez is egy igazi terepjáró, amely átvisz minket árkon-bokron. Nem nehéz észrevenni, hogy a Navara alapjain nyugszik, rosszindulatú megjegyzések szerint csak egy puttonyos Navara, de valójában ennél sokkal több. Nem csak az utastér nőtt meg, hanem a hátsó futómű is cserélődött a pickup testvérmodellhez képest. De ezt már régóta tudjuk, hiszen járt már nálunk teszten.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]
Az üresen is 2,2 tonnás autó 8,9 másodperc alatt képes felgyorsulni álló helyzetből 100 kilométer/órára

A mostani próbának az volt az apropója, hogy a modellfrissítéssel együtt megérkezett végre a Pathfinder igazi motorja, amellyel már felveheti a versenyt a Toyota új Land Cruiserével. A Nissan-rajongók persze most azt mondják, hogy eddig is felvehette, hiszen a 2,5-ös motorjuk tudott annyit, mint Toyota háromliterese, de azért most lett igazán jó autó a Pathfinder. Ez olyannyira így van, hogy az autó átvételénél még a Nissan tesztautókat általában szótlanul kiadó Miki bácsinak is volt rá egy jó szava.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]
Terepen jobb választás a Navara, ami jóval olcsóbb

Jobban belegondolva, a Pathfinder mégsem Patrol, ahhoz képest fényűző jelenség: van benne a Muranóból is valami, de mégis inkább a Navara esetlen rugózási komfortját juttatta eszembe, bár annál jóval jobb. A Toyota is ebbe az irányba ment el: az új Land Cruiser bemutatásakor már azt is hangoztatták, hogy az SUV-vásárlók közül is elcsábítanának párat.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]
Mostantól a Toyota Land Cruiser komoly vetélytársa lehet

Ha a szabadidő-autós géneket vizsgáljuk, a Pathfinderrel nincs sok gond: elég jellegzetes a formavilága, miközben a méretei is tiszteletet parancsolnak. A felszereltséggel korábban sem volt gond, de eddig hiányzott belőle egy igazán komoly motor. Korábban nem kötöttünk bele az eddig kapható 2,5 literes dízelbe, hiszen a kategóriában mégis ez volt ebben a méretben a legerősebb. Ezzel is jól mozgott, de a hatalmas karosszéria néha mégis kicsit nehézkesen gyorsult. Ezért kihozták az új, háromliteres V6-os dízelt, amely más megvilágításban helyezi az egész modellt. Mellérakták a márka új fejlesztésű hétfokozatú automata váltóját is - a kettő együtt egészen meggyőzően üzemel.

Fotó: Szabó Balázs [origo]
A szuper hifi és a navigáció plusz egymillióba kerül

Ebben a kategóriában is egyre fontosabb lett a teljesítmény; nem pusztán a lóerők száma fontos, hanem a menetteljesítmények is. Egy ilyen terepjáró kanyarstabilitásban sosem fog tudni nagyot alkotni, néha már azon is megdöbbenek, hogy egy ilyen kéttonnás monstrum hogy tud úgy bekanyarodni néhány sarkon. Csak a motorerőben van tehát kiugrási lehetőség, ezzel élt is a Nissan.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]
A motor nem csak a dinamizmusa és a fogyasztása miatt vonzó,
a hangja és a járáskultúrája is sokkal lelkesítőbb, mint a kisebb társáé

A 231 lóerős erőforrás tényleg dinamikusan mozgatja a karosszériát - vagy inkább repíti. Volt ugyanis egy olyan érzésem, hogy ehhez a robbanékonysághoz kevés ez a futómű és fékrendszer. Néhányszor egészen meglepő lendülettel vette bele magát a gyorsításokba, csak kapaszkodni kell a kormányba, hogy jó irányba menjen. Nagy segítség, hogy már állandó összkerékhajtás van, csak a felező az opció. Szükség is van mind a négy kerék kapaszkodó-képességére, hiszen az 550 Nm-es nyomaték egyszer csak megjön, és elsöpör mindent. Pont ezért a kormányáttételen és a rásegítésen is változtatnék, de azért így sem rossz vezetni.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]
A leghátsó sorban már ebben is szűk a hely

A hétfokozatú automata váltó talán egy picit lassú, nagy előnye azonban, hogy a hét fokozatnak hála autópályán sem forgatja a motort, így a fogyasztás vállalható szinten marad. Városban 11-12 litert fogyaszt finoman közlekedve, ami dugós belvárosi perceinkben 13-14 literre nőtt, autópályán viszont lement az átlag 11 liter alá is, ami annyit jelent, hogy 9-10 literes érték sem lehetetlen.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]
190 litertől 2090 literig növelhető a csomagtartó

Sokba kerül az új dízellel és automatával szerelt Pathfinder: csak a legmagasabb felszereltséggel lehet megvenni, 16,8 millió forintos indulóárral. Ez 1,2 millióval drágább, mint az azonos felszereltségű 2,5-ös automata (régebbi), egy szintén ezzel a háromliteressel szerelt Navaránál 4,3 millióval drágább. Az nagyon sok.

Cikkajánló

Forrás: [origo]

Forrás: [origo]

Fotó: Vida János

Bőrkesztyűben földet túrni -
Nissan Navara
és Pathfinder-menetpróba

Bekamerázták a legendát -
Toyota Land Cruiser-próba

A dakaros bálna -
Mitsubishi Pajero-teszt



A sokat emlegetett Toyotához képest sem sokkal olcsóbb, hiszen a Pathfinderbe még egymillió a Bose-hifi és navigáció együttese, vagyis már 17,8 milliónál járunk, aminél már csak 900 ezerrel kerül többe a csúcsfelszereltségű Land Cruiser. A Toyota gyengébb, de jobb autó. És ott van már a többször felfrissített, de már kicsit öregecske Mitsubishi Pajero, amelyből a legjobban felszerelt is 15,6 millió, de az is "csak" kétszáz lóerős.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]
17,8 millióért már nem olcsó választás

A Pathfinder tehát leginkább a bikaerős motorja miatt lehet vonzó. Olyannak nem ajánlanám, aki keveset jár terepen, többet autópályán, hiszen nekik egy szabadidő-autó jobb választás. A Pathfinder a néha terepező vezetőknek való, ők a pénzükért egy jól felszerelt, korlátozottan kényelmes, de extrém célokra is alkalmas batárt kapnak. Ezzel a motorral pedig szinte tökéletes választás.

Műszaki adatok
Motor, erőátvitel, fékek.
Hengerűrtartalom: 2991 cm3. Furat/löket: 84 mm/90 mm. Hengerek/szelepek száma: 6/24. Teljesítmény: 170 kW (231 LE)/3750. Nyomaték: 550 Nm/1750. Sebességváltó: hétfokozatú automata. Fékrendszer elöl/hátul: hűtött tárcsa/tárcsa.
Méretek, tömegek. Hosszúság/szélesség/magasság: 4813/1848/1846 mm. Tengelytáv: 2853 mm. Nyomtáv elöl/hátul: 1570/1570 mm. Tömeg: 2210 kg. Terhelhetőség: 770 kg. Csomagtartó térfogata: 190-515-2090 l. Üzemanyagtartály térfogata: 80 l.
Menetteljesítmények, fogyasztás. Gyorsulás 0-100 km/órára: 8,9 s. Végsebesség: 200 km/óra. Átlagfogyasztás: 9,3 liter/100 km. Tesztfogyasztás: 10,3 liter/100 km. Széndioxid-kibocsátás: 246 g/km.