Kétmilliárdból fejleszti veszprémi fagyigyárát az Unilever

Vágólapra másolva!
2015-re 90 millió literre akarja bővíteni jégkrémgyártó kapacitását az Unilever Veszprémben, ezért 2,2 milliárd forint értékben fejleszti a gyárát.
Vágólapra másolva!

Kétmilliárd forintot meghaladó fejlesztést hajtanak végre 2012 nyaráig az Unilever Magyarország Kft. veszprémi jégkrémgyárában; építenek egy nagy kapacitású hűtőházat, árukiadót, raktárt, öltözőket, éttermet és kompresszorházat - mondta Szatóri László, a veszprémi gyár igazgatója a projektbemutató sajtótájékoztatón pénteken Veszprémben.

Közlése szerint a 2,2 milliárd forintos fejlesztési összegből 558 milliót tesz ki az Új Széchenyi Terv Közép-dunántúli Operatív Programja keretéből elnyert pályázati támogatás. A projekt megvalósítása révén négy blokkból álló és mintegy 12 ezer palettát (raklapot) befogadó kapacitású, 7500 négyzetméter alapterületű új hűtőház létesül. Bővítik az átcsomagoló üzemet, de a gyári úthálózatot és a parkoló területet is.

A gyártókapacitás évente 75 millió liter jégkrém, ezt azonban 2015-re 90 milliónyira kívánják fejleszteni - mondta az igazgató. Emlékeztetett arra is, hogy 2010-ben adták át a 3500 négyzetméter alapterületű új gyártócsarnokot és az úgynevezett mixérlelőt.

Szatóri László elmondta: a 2010-es fejlesztés révén az addig 560 dolgozót foglalkoztató gyárban 2011-ben százzal tudták növelni a létszámot, az új hűtőház 2012-es "belépésével" pedig 65 új dolgozónak tudnak majd munkát adni.

Az Unilever veszprémi gyárában készül az Algida márkájú jégkrémek 75 százaléka, s a termékek 92 százalékát Nyugat-Európába exportálják - mondta el korábban Burján Csaba, az Unilever Algida-üzletág kelet-európai igazgatója. Az Unilever Magyarország Kft. - amelyhez három üzem tartozik: a nyírbátori tisztítószer- és a röszkei élelmiszerüzem, valamint a veszprémi jégkrémgyár -, 2010-ben 70 milliárd forintot meghaladó árbevételt ért el, s az idei évre is hasonló összeget terveztek.