Amerikai celebek pénzelik a Facebook kihívóit

flipboard
Vágólapra másolva!
Lady Gaga online rádióba, MC Hammer internetes keresőbe fekteti pénzét, a legkomolyabb it-befektető sztár viszont Ashton Kutcher, aki egy teljes világhálós portfólióval rendelkezik. Összegyűjtöttük azokat a sztárokat, akik a jól jövedelmező, de kockázatos technológiai iparban akarják fialtatni vagyonukat.
Vágólapra másolva!

A kockázati tőkebefektető kifejezésnek már a csengése is komoly. Öltönyös, bankárforma úriemberek, dollármilliárdok felett rendelkező farmeres és zakós szilícium-völgyi techguruk jutnak róla az ember eszébe. Pedig a sok bukással és néhány nagy, az üzleti tankönyvekbe is bekerülő sikerrel üzemelő startup-iparba a sztárok is beszálltak már.

Lady Gaga chatelő dj-kből látna pénzt

Az internetes üzleti élettel foglalkozó Mashable blog szerint több olyan celeb is van, akinek megtakarított pénze felfutóban levő netes vállalkozásokban nyugszik. Az extravagáns ruháiról ismert Lady Gaga a Turntable.fm nevű zenei oldalba fektetett be néhány millió dollárt. A kizárólag amerikai IP-címekről elérhető zenés szolgáltatás a hagyományos szöveges chatet és a zenestreaminget kombinálja. A felhasználók olyan szobákat hozhatnak létre, ahol ők a dj-k, a látogatók pedig szavazhatnak az egyes dj-k mixeire. A pletykák szerint a zenés oldal nem csak a popdíva érdeklődését keltette fel, nemrég az amerikai rapper, Kanye West is beszállt a Turntable.fm-be.

Forrás: Turntable.fm
Minden dalról és dj-ről szavazhatnak a látogatók

Leonardo DiCaprio is internetes vállalkozásba fektetett pénzt, ám jóval konzervatívabb vállalkozást választott. Az amerikai színész a Mobli nevű közösségi médiaoldal elindulását segítette négymillió dollárral. Az oldal célja, hogy a felhasználók egyszerűen oszthassák meg egymással az életük fontos vagy érdekes pillanatait ábrázoló fotókat. A Mobli arra utazik, hogy a hírességeket - például Paris Hiltont - is rávegyen a fotók megosztására, hiszen az ő életükre tömegek kíváncsiak.

Forrás: [origo]
Milliókat hozhat Kim Kardashian konyhájára az internetes cipőkölcsönző

Kim Kardashian amerikai valóságshow-sztár butikjának internetes kiterjesztésével vált internetes befektetővé. A saját parfümmárkával és ruhamárkával rendelkező celeb ShoeDazzle néven indította el netes bevásálóoldalát, amelynek ő a fő stylistjaként is tevékenykedik. A havi 40 dolláros tagsági díj kifizetése után elérhető oldal havonta egy pár cipőt juttat el tagjainak, amiben azok egy hónapon át parádézhatnak. Ha a felhasználóknak nem tetszik a havi ajánlat, akkor azonnal is visszaküldhetik, és visszakapják az előfizetési díjat. Az ötlet jónak bizonyult, indulása óta 3 millió felhasználót szerzett a ShoeDazzle.

Timberlake újjáélesztené a MySpace-t

A mára a filmvásznon is szereplő, korábbi fiúcsapat-tag Justin Timberlake-nek viszont van miért aggódnia a befektetései miatt. A zenész Specific Media nevű befektetőcéggel közösen vásárolta fel a MySpace nevű zenés közösségi oldalt, a Facebook korábbi nagy konkurensét. A befektetői csoport 35 millió dollárt adott a divatjamúlt oldalért. A MySpace-t már korábbi tulajdonosa, a Rupert Murdoch vezette News Corp is megpróbálta feltámasztani, ám nem jártak sikerrel. Az oldal felhasználóit lassan elhódította a Facebook és az induló zenés oldalak. A halódó közösségi oldal mellett kétmillió dollárral szállt be a Stipple nevű online fotóügynökségbe, legutoljára pedig a Dekko nevű fotós oldalba helyezett tőkét.

Forrás: [origo]
Vicces videókat gyűjt és készít Will Ferrel

Will Ferrel amerikai színész saját videós oldalt üzemeltet 2007 óta Funny Or Die néven. A vicces videókat gyűjtő lap attól a Sequoia Capital társaságtól kapta induló tőkéjét, amely a Google-t is támogatta a kereső indulásának első éveiben. Az oldal Ferrel egy rövid klipjével indult, amit több mint 77 millióan néztek meg máig.

MC Hammer mélyebben kutat a Google-nál

Saját videómegosztó szájttal a kilencvenes évek emblematikus rappere, MC Hammer is rendelkezik. A DanceJam nevű oldalt azért hozta létre, hogy egy helyen gyűlhessenek össze a táncukat videóra rögzítő internetezők. A sztár azonban nem ezzel az oldallal hívta fel magára a figyelmet, hanem a WireDoo nevű kereső támogatásával. A Google legújabb kihívója nem webkeresést, hanem mély keresést ígér: az egyszerű keresőszavakhoz további jellemzőket is társíthatnak majd a felhasználók. Hammer a Web 2.0 Summiton az autóvásárlás példájával magyarázta az oldal funkcióit, a Google csak a kocsi adatait mutatja meg, az új keresőbe viszont akár azt is be lehet írni, hogy hány futott kilométerig érdekli a netezőt az autó.

Ashton Kutcher a legprofibb dotkom-befektető sztár

A legkomolyabb internetes befektetési portfólióval az amerikai sztárok közül Ashton Kutcher rendelkezik . A 2009-ben Twitteres követői versenyt is meghirdető amerikai színész több mint egytucat internetes cégbe szállt be. Pénze fekszik a hazánkban is népszerű Foursquare helyfüggő közösségi oldalban, az internet híreiből kényelmesen olvasgatható magazint gyártó Flipboard iPad-alkalmazásban, és a Path nevű mobilfotós közösségi oldalban is. A várhatóan nagy siker előtt álló Airbnb nevű, magánszállásokat közvetítő oldal is a színész érdekeltségei közé tartozik.

Forrás: Flipboard
Személyre szabott magazint készít a Kutcher által támogatott Flipboard

Kutcher nem csak a mindennapi felhasználók számára készült szolgáltatások iránt érdeklődik. Befektető a weboldalak különböző verzióinak tesztelésében segítő Optimizely-ben és az dizájn és divatcégeket tömörítő Milk-csoportban is. A filmsztár portfóliójában az a legmeglepőbb, hogy bátran fektetett be új piacokat megteremtő, paradigmaváltással járó szolgáltatásokba is. Míg a többi celeb unalmasabb vagy legalábbis biztos bevételt hozó ötleteket támogatott, Kutcher igazi internetes befektetőhöz méltóan, komolyabb kockázatokat vállalt. Az se lenne meglepő, ha a következő nagy webes konferencián nem Mc Hammer reklámozná saját oldalát, hanem a filmsztár beszélne az internetes startupokról.