A zselés szaloncukor a magyarok kedvence egy felmérés szerint

Vágólapra másolva!
A GfK Hungária kutatásából az is kiderül, hogy dobogós helyen áll a kókuszos és a karamellás szaloncukor, de még mindig magasan a zselés a kedvenc. A felmérés adatai alapján a karácsonyi szezonban ugyan megnő a háztartások költése, de az idei várhatóan nem fogja elérni a 2006-os szintet, ami az utóbbi évek legjobb éve volt.
Vágólapra másolva!

A magyar háztartások valamivel több, mint fele vásárol szaloncukrot a karácsonyi szezonban, és a legkedveltebb ízesítés évek óta a zselés - derül ki a kutatásból. A vegyes ízesítésű szaloncukrok kedveltsége némiképp hátrébb szorult az elmúlt néhány évben, és helyette a kókuszos, illetve a karamellás ízesítésű termékek váltak népszerűbbé.

Szaloncukorból legkelendőbb az előrecsomagolt, zacskós kiszerelésű: a megvásárolt mennyiség közel kétharmada ebben a formában kerül a háztartásokhoz - olvasható a GfK felmérésében. Ezzel szemben a kimért, illetve a dobozban kapható, általában drágább termékek aránya együttvéve csupán a piac egyharmadát adja - derül ki az adatokból.

A kimért szaloncukrok előnye részben viszonylag kedvezőbb áruknak köszönhető: kimért szaloncukor kilogrammonkénti ára 700-800 forint között mozgott a tavalyi szezonban, míg a piaci kilogrammonkénti átlagár 1336 forint volt - írja a GfK. Évről évre megfigyelhető a jobb minőségű, drágább termékek irányába történő eltolódás: egyre kisebb a kimért és egyre nagyobb a zacskós, illetve dobozos szaloncukrok súlya a háztartások vásárlásain belül.

Csokoládé télapófigurát, vagy egyéb karácsonyi üreges csokoládét a háztartások megközelítőleg harmada vásárol a karácsonyi szezonban az adatok szerint.

Az elmúlt öt év adatai alapján a legtöbben hipermarketekben és diszkont üzletekben szerzik be a karácsonyi szezonális csokifigurákat, a csokimikulások mintegy 57 százaléka származott e két csatornából, míg a kisboltok és szupermarketek a forgalom további 36 százalékát adták.

Összességében elmondható, hogy a karácsonyi szezonban megnő a háztartások átlagos költése az év többi hónapjához képest - írja a GfK. A kutatás szerint évek óta a legjobb karácsonyi szezonját 2006-ban zárta a piac: a háztartások 25 százalékkal költöttek többet akkor, mint átlagosan a többi hónapban. Az azóta életbe lépett gazdasági megszorítások, majd a 2008-ban kirobbanó gazdasági világválság visszavetette a karácsonyi szezon lendületét, és a kereskedelemnek évről évre egyre visszafogottabb forgalomnövekedéssel kellett szembesülnie - olvasható a kutatásban.