Már nem sopánkodnak az üdülési csekk miatt a szállodák

Vágólapra másolva!
A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége a belföldi turizmus élénkítését várja a SZÉP-kártyától, amelynek forgalma a szállodákban, kereskedelmi szálláshelyeken olyan ütemben bővül, hogy a nyaralási szezonban, majd a későbbi hónapokban meghaladhatja az üdülési csekk korábbi forgalmát is.
Vágólapra másolva!

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) közleményben emlékeztet rá, hogy az üdülési csekknek az elmúlt években meghatározó szerepe volt a szállodák vendégösszetételének, forgalmának alakulásában. Amíg a 2000-es évek elején a magyarországi hotelek vendégéjszakáinak a 30 százaléka, addig néhány évvel később már közel fele magyar vendégekhez volt kapcsolható. Egyes vidéki szállodákban - a Balaton mellett, Sopronban, Hajdúszoboszlón - a hazai vendégéjszakák száma elérte a 70-80 százalékot is. A 2008-2010 között évente felhasznált 45-50 milliárd forint értékű csekknek körülbelül a felét a kereskedelmi szálláshelyeken váltották be.

Az üdülési csekket felváltó Széchenyi Pihenő (SZÉP) kártya bevezetését az MSZÉSZ kezdettől támogatta, mivel alacsonyabb jutalék fizetésével jár. A kártya bevezetésével járó - döntően technikai jellegű - problémák megszűntek, illetve lényegesen csökkentek - hangsúlyozzák. A SZÉP-kártyát kibocsátó bankok alkalmassá tették termináljaikat egymás kártyáinak elfogadására, így nem szükséges egy-egy szolgáltatónál - legyen szó szállodáról, étteremről, panzióról - három terminált elhelyezni. Az viszont elengedhetetlen, hogy a SZÉP-kártyát elfogadni kívánó vállalkozások mind a három bankkal szerződjenek - hívják fel a figyelmet. A három pénzintézet - az OTP, a K&H és az MKB - eddig több mint 700 ezer SZÉP-kártyát bocsátott ki, ezekkel a kártyatulajdonosok már több mint 19 milliárd forint értékben fizettek.

A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) korábbi közlése szerint július végéig a SZÉP-kártyákra összesen 50 milliárd forintot töltöttek fel a munkáltatók.