Ambiciózus tervek a Volkswagennél
Daimler, a világ legnagyobb tehergépjármű-gyártója készen áll arra, hogy megvédje vezető pozícióját a Volkswagennel szemben, aki két leányvállalatára, az MAN-ra és a Scania-ra építve 2020-ra világelső szeretne lenni a szegmensben. Ehhez azonban a Volskwagen csoportnak sok mindent kell még tennie, vélik a Daimler-nél, elsősorban nagyobb jelenlétre van szükségük az észak-amerikai piacon, és ki kell terjeszteniük működésüket Indiában és Kínában.
A Volskwagen tavaly vette meg az MAN-t azzal a nem titkolt céllal, hogy 2020-ra a világ legnagyobb teherautó-gyártójává váljon. A stratégia kulcseleme a Scania-val való együttműködés, mely a közös beszerzésből és fejlesztésből fakadó költségszinergiákra épül. A Daimler óriási előnye viszont, hogy világszintű jelenléte lehetővé teszi, hogy a regionális keresleti változásokat kiküszöbölje.
Jelentős bővülés idén a Daimlernél
A Daimler magabiztos a jövőt és piaci pozícióját illetően. Az üzletág vezetője, Andreas Renschler, megerősítette az idei évre vonatkozó célokat, mivel nem tart az elemzők által várt csökkenő kereslettől a fejlődő piacokon, és véleménye szerint az európai válság hatásait kezelni tudja a cég.
Az első félév során 27 százalékkal növelték az eladások számát tavalyhoz képest az erős észak-amerikai és ázsiai keresletnek köszönhetően. Eközben az Európai Unióban 6,1 százalékos csökkenést látott a piac, egyedül az Egyesült Királyságban volt jelentős, 13 százalékos bővülés, míg Spanyol- és Olaszországban 21 illetve 29 százalékos visszaesés volt tapasztalható.
Kitarthat a lendület az Európán kívüli piacokon
Az iparág szakértői további európai csökkenést vetítenek előre, de az USA-ban a géppark-cserének, és Brazíliában az infrastrukturális beruházásoknak köszönhetően bővülés várható. A Daimler is hasonlóan vélekedik, bár Európában még az idei szint fenntartását elképzelhetőnek tartják, és Oroszországban még pozitív meglepetés is jöhet. A jövő év egészére vonatkozóan növekedést várnak, de a kínai piactól nagyban függenek a tervek. A profitabilitás terén szintén kedvező, hogy a Daimler új motor technológia generációja sokkal nagyobb profit marzsokat tesz majd lehetővé a jövőben.