A Swiss az élen, a Ryanair az utolsó

A Swiss svájci légitársaság repülőgépei Genfben
Vágólapra másolva!
A Ryanair Európa legrosszabb rövidtávon közlekedő légitársasága. Legalábbis az angol Which? magazin által készített felmérés szerint. A Swiss, a Turkish Airlines és a Luthsansa kapta a legjobb értékelést az olvasók véleménye alapján.
Vágólapra másolva!

A felmérésben részt vett több mint 5500 utazónak a különböző szolgáltatások, többek közt a becsekkolási folyamat, a poggyászszabályzat, az ültetés, a pontosság, az ár-érték arány, illetve a fedélzeti étel- és ital kiszolgálás alapján kellett értékelniük a résztvevő tizenhat céget.

Forrás: AFP/Fabrice Coffrini
A brit olvasók a Swisst értékelték a legtöbbre

Ezek alapján a Swiss International Airlines bizonyult a legjobbnak 82 százalékos eredménnyel: a svájci légitársaság volt az egyetlen, amelynek a személyzete ötcsillagos értékelést kapott, köszönhetően annak, hogy a felmérés szerint nagyon udvariasak, és jól végzik a munkájukat. Pedig nincs is különösebben sok közvetlen járata a Swissnek Angliából, de úgy tűnik, az angolok nagyon meg vannak elégedve vele. Budapestről a partner légitársaságaival együtt mintegy 24 járatot indít hetente a Swiss. A Swiss mögött jó eredménnyel zárt a Turkish Arlines, a Luthansa, és az Aer Lingus is.

Kevésbé örülhet azonban ennek a felmérésnek a Ryanair: az ír fapados légitársaság kapta ugyanis a legrosszabb értékelést (34 százalék). A Which? szerint ilyen gyenge értékelést még egy légitársaság sem kapott. A különböző botrányairól is ismert Ryanairt főleg a poggyászszabályzata, a beszállási folyamat, az ülések, valamint és az étel- és italkiszolgálás terén húzták le a válaszadók. Az eredmény nem meglepő, hiszen a Ryanair egy 15 kg-os feladott bőröndért akár 11900 forintot is elkér a foglalásnál (ami a szezontól és az úti céltól függően változik), és több reptéren (például Budapesten is) az utasaiknak buszozás helyett gyalog kell eljutniuk a gépekhez.

A felmérésben résztvevők is leginkább az extra költségeket kifogásolták a Ryanair esetében, és sokan azt tapasztalták, hogy jegyfoglaláskor a társaság honlapja automatikusan olyan fizetős termékekhez irányította őket, amelyeket nem is akartek megvenni. Ez más légitársaságoknál jóval ritkábban fordul elő a Which? magazin szerint. Más kérdés, hogy az ír társaság nagyon olcsón kínál jegyeket, így a panaszok ellenére is mintegy 500 millió eurós profitot ért el 2012-ben.