A földön maradnak a vizsgálat végéig a Boeing 787-esek

Vágólapra másolva!
Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) tegnap felszállási tilalmat rendelt el a Boeing 787-es Dreamliner típusú gépeire. Amíg az utóbbi hetekben már többször is problémát okozó akkumulátorok problémáját nem vizsgálják ki, nem repülhetnek a Boeing legmodernebb technológiával felszerelt (és most részben ennek áldozatául eső) gépei. A repülőgépgyártó részvényei meredek eséssel reagáltak a meghibásodásokra, illetve a FAA lépésére. A csütörtöki kereskedést 2 százalék fölötti eséssel indított a Boeing. A nap során több légitársaság is jelezte, hogy nem szállnak a 787-es gépekkel, ameddig a vizsgálatok tartanak, sőt van olyan vállalat, aki kompenzációra is számít emiatt. Ugyanakkor egy pozitív hír is megjelent a céggel kapcsolatban: 2012-ben sikerült megelőznie az értékesítési versenyben az Airbust.
Vágólapra másolva!

Frissítés - 15:50

2 százalékos mínuszt mutat a Boeing részvénye a New York-i parketten, mely az elmúlt napokban bemutatott gyenge teljesítményét folytatja.

Nemcsak a japán és az indiai légitársaságok, hanem a Qatar Airways és lengyel LOT is úgy döntött, hogy nem repülnek a Boeing 787 Dreamliner típusú gépével, ameddig a vizsgálatok le nem zárulnak. A lengyel LOT légitársaság vezérigazgató helyettes pedig már odáig jutott, hogy kompenzációt szeretne kapni a cég, mivel a földön kell tartaniuk a gépeket.

A Moody's is megszólalt az ügyben, jelezte, hogy a besorolásra negatív hatással lehet a gépek meghibásodás.

Öröm az ürömben, hogy legfrissebb adatok szerint a Boeingnek sikerült megelőznie a repülőgépgyártási versenyben az Airbust 2012-ben, mivel elnyerte a legnagyobb gyártónak járó címet tíz év után újra.

A Boeing árfolyama (NYSE)

Forrás: [origo]

8:52

1979 óta először fordult elő, hogy az amerikai FAA földre parancsolta egy típus gépeit azok folyamatos meghibásodása miatt. Az utóbbi hetekben, jellemzően az akkumulátorok meghibásodása miatt már több esetben is címlapokra került a Boeing az új gépével, melyet követően az FAA felszállási tilalmat rendelt el a probléma elhárításáig.

A gépek Japánban már tegnap sem szálltak fel, és az amerikai repülési stop mellett az indiai légitársaság is úgy döntött, hogy a vizsgálatok lezárásáig földön tartja a gépeket. A Boeing 787-ese az új technológiák bevezetésének köszönheti a számos meghibásodását. A gép eddig nem látott mértékű (a normális ötszörösét kitevő) elektromos áramot használ, így kevesebb üzemanyagra van szüksége a fedélzeti rendszerek működtetéséhez. A lítiumos akkumulátorok azonban már több esetben is túlhevültek és tüzet okoztak a gépeken, ami számos bosszúságot okoz most a Boeing mérnökeinek.

Mivel a sorozatos meghibásodások miatt egy repülőgépbe vetett bizalom hamar elillanhat az utasok részéről, a nagy reményekkel piacra dobott gépeket és az azoktól várt eredményeket egyre nagyobb kockázatok lengik körül. Bár az elemzők szerint a légiiparban az új technológiát felvonultató repülőgépek esetében jellemzők a kezdeti meghibásodások, a Boeing árfolyama jelentős esésekkel reagált eddig a kedvezőtlen hírekre.

A Boeing árfolyama (USD)