Letarolta a Samsung a kínai mobilpiacot

Vágólapra másolva!
A Samsung megháromszorozta okostelefon eladásait a tavalyi évben Kínában, ezzel átvette a piacvezető szerepet a Nokiától, amely óriási zuhanást könyvelhetett el értékesítéseiben, és egészen a hetedik helyre csúszott vissza. A dél-koreai technológiai mamutcég 30 millió darab készüléket adott el 2012-ben, míg egy évvel korábban még "csak" 10,9 millió darabot értékesített.
Vágólapra másolva!

Élre ugrott a Samsung Kínában

A Samsung vált a legnagyobb szereplővé a kínai okostelefon piacon 2012-ben, a Strategy Analytics adatai szerint. A dél-koreai technológiai óriás csaknem megháromszorozta eladásait a világ legnépesebb országában, egyben a legnagyobb okostelefon piacon, 30 millió darab készüléket értékesítve az egy évvel korábbi 10,9 millió darabhoz képest.

Ezzel a Samsung 17,7 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik, ami elképesztően gyors növekedést jelent, ha számításba vesszük, hogy a dél-koreai cég csak 2009-ben kezdte el a mobilértékesítést az országban. A második helyen a kínai Lenovo 13,2 százalékkal áll, 4 százalékponttal növelve részarányát 2011-hez képest. Az Apple 11 százalékkal a harmadik, míg az amerikai céget a Huawei és a Coolpad követi.

A Nokia óriási zuhanást produkálva a hetedik helyre csúszott vissza piacvezető pozíciójából, mert amíg 2011-ben 30 százalékos piaci részt hasított ki kínai tortából, addig 2012-ben már csak 3,7 százalékkal rendelkezett.

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]

Tovább folyik majd a küzdelem Kínában

Habár manapság a Samsung dominálja a kínai piacot és jelenleg a világ vezető okostelefongyártója, mégsem ülhet a babérjain. A Strategy Analytics adataiból kiderül, hogy a tavalyi negyedik negyedévben a Samsung eladásai elmaradtak az Apple számaitól, amit az iPhone 5 által gerjesztett erős kereslet eredményezett. 2012 negyedik negyedéves értékesítési adatait tekintve a Samsung 28,7 százalékos részt ért el a globális okostelefon piacon, ami jóval elmarad az Apple 42,7 százalékától.

Habár a közvetlen összehasonlítás félrevezető lehet, mert az iPhone 5 szeptembertől volt kapható, így ki tudta használni az ünnepi szezon jótékony hatását, míg a dél-koreaiak zászlóshajója, a Galaxy S III már májustól elérhető volt, illetve az eladások csökkenésében az is közrejátszhatott, hogy a vásárlók kivárhatnak a március 14-én megjelenő Galaxy S IV megjelenése előtt.

Kínában azonban a Samsungnak fel kell készülnie az olyan versenytársakkal szembeni küzdelemre is, mint a Xiaomi, amely nagyon intenzíven próbálja meg felépíteni márkanevét és már ebben az évben 15 millió készülék eladását tervezi a 2012-ben értékesített 7,2 millió darab után, valamint a Lenovo, amely azt az ambiciózus célt tűzte ki maga elé, hogy átvegye a piacvezető szerepet a Samsungtól.

A Samsung árfolyama (Szöul)

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]