A Facebook oldalán tette közzé tegnap a Netflix vezérigazgatója, Reed Hastings a negyedéves nézettségi adatokat, melyek kiemelt jelentőségűek az online tévé előfizetéseket értékesítő cég számára.
Az év első három hónapja során több mint 4 milliárd órát töltöttek a felhasználók a Netflixen sugárzott filmek, műsorok nézésével. A vállalat számos filmstúdióval szerződött le, így rengeteg film elérhető az online kínálatukban, melyet láthatóan díjaznak az előfizetők. Az előző negyedéves adatok szerint közel 30 milliónál jár már az előfizetők száma.
Elsőre furcsának tűnhet, hogy egy tőzsdén forgó amerikai vállalat a Facebook közösségi oldalt használja fontos bejelentések közzétételére, de mint arról múlt héten az Investor.hu virtuális hasábjain írtunk, az amerikai tőzsdefelügyelet, a SEC engedélyezi a Twitter és a Facebook használatát fontos vállalati bejelentésekre. A SEC azután döntött így, hogy épp a Netflix vezére tavaly júliusban épp közösségi oldalon tette közzé, hogy június során 1 milliárd óránál is több időt töltöttek a műsorok nézésével előfizetőik. A hír után 6 százalékot emelkedett a részvény, ami miatt a tőzsdefelügyelet vizsgálatba is kezdett.
A Netflix vezére április 10-én jelezte, hogy a jövőben hivatalos közzétételekre a Facebook oldalát fogja használni emiatt arra kéri a médiát és a részvényeseket, hogy ezeken a csatornákon is figyeljék a vállalatot.
A tegnapi bejelentés hatására a Netflix árfolyama 4,2 százalékot emelkedett, ráadásul az egyik legjobban teljesítő technológiai papír is egyben a Netflix idén, év eleje óta már 94 százalékos növekedést tudott elérni.
Netflix árfolyama (Nasdaq)