A Puma csaknem 30 százalékos profitzuhanásról számolt be az első negyedéves gyorsjelentésében, emellett pedig visszavágta egész évre vonatkozó bevétel- és eredmény előrejelzését is. Az adó- és kamatfizetés, és értékcsökkenés előtti eredmény (EBITDA) 22 százalékkal csökkent az egy évvel ezelőttihez képest, amellyel szintén igencsak elmaradt az elemzői várakozásoktól a cég.
A profitwarning mellett a cég bejelentette, hogy költségcsökkentéseket is végrehajt majd, hogy ezzel próbálja meg ellensúlyozni a cipőüzletág csökkenő bevételeit. A spórolásra szüksége is lenne a cégnek, hogy eredményességét növelni tudja, ugyanis bruttó eredményhányada 2 százalékponttal 49,1 százalékra esett, az egy évvel korábbihoz képest. Kínában pedig nem úgy alakultak a fitnesz- és egyéb edzőfelszerelések értékesítési, ahogyan azt korábban várták.
Európa második legnagyobb sportszergyártója komolyan küzd azzal, hogy legnagyobb vetélytársa, az Adidas nyomában tudjon maradni. Az Adidas a hónap elején számolt be vártnál jobb nyereségszámokról, illetve bruttó eredményhányadát is rekord szintre tudta emelni, azóta pedig 5 százalékkal mindenkori rekordra emelkedett az árfolyam. A Puma csalódást keltő számai azt jelzik, hogy a cég egyre jobban leszakad a legnagyobb rivális Adidas-hoz és Nike-hoz képest.
A Puma múlt hónapban jelentette be, hogy új vezérigazgatója Björn Gulden lesz, akitől azt várják, hogy újra növekedési pályára állítsa a társaságot. A korábban profi focista Gulden várhatóan júliusban veszi majd át a stafétabotot Franz Kochtól, akinek azonban nem lesz könnyű dolga, hiszen az európai üzleti környezet továbbra is kihívásokkal teli marad.
A Pumának nem sok örülni valója volt az elmúlt időszakban, de azzal legalább elégedett lehet, hogy az ő márkáját használó Borussia Dortmund bejutott a Bajnokok Ligája döntőjébe.
A Puma a nap kezdetén már 3,5 százalékkal is zuhant, azonban onnan vissza tudott kapaszkodni a nap vége felé már "csak" 0,5 százalék körüli mínuszban áll.
A Puma árfolyama (Xetra)