Virágzik a luxus Amerikában

Vágólapra másolva!
Jó időszak előtt állhat az amerikai luxuspiac, aminek a tavalyi évben már sikerült elérnie a válságot megelőző szinteket, de a jövőben még tovább növelheti bevételeit. Ezt elsősorban a több beutazó turista segítheti majd, aminek érdekében a kormány is lépéseket tesz a szigorú vízumelőírások lazításra. A világ első és harmadik legnagyobb luxuscége, az LVMH és a PPR tavaly már nagyobb növekedést ért el az USA-ban, mint Kínában. Olyan nagy márkák, mint például a Prada, a Hermés vagy a Burberry bővitik üzleteik számát, illetve növelik marketing költéseiket.
Vágólapra másolva!

Az amerikai piac válhat a globális luxusiparág huzó-szereplőjévé, elsősorban a sok pénzt kereső, de nem a leggazdagabbak közé tartozók révén. A Unity Marketing elnöke szerint több mint 24 millió olyan háztartás lehet az USA-ban, ahol az éves jövedelem 100-250 ezer dollár között van, és ezek az emberek által generált kereslet lehet az amerikai luxuspiac hajtóereje.

Az USA-ra fókuszálnak

A férfiak fokozódó érdeklődése a luxuscikkek iránt szintén fűtheti az eladásokat, amit emellett az amerikai gazdaság egyre jobb teljesítménye is segíthet. Ezek hatására a legnagyobb cégek újra az USA-ra fordították a figyelmüket. A 2008-as pénzügyi összeomlás a luxusra elköltött pénzeket is megnyirbálta, a piac csak 2012-re tudott visszakapaszkodni a válság előtti szintekre. A tavalyi évben az LVMH és a PPR, a világ első és harmadik számú luxuscége pedig már nagyobb növekedést ért el az USA-ban, mint Kínában. Ezzel egy hosszú ideje fennálló trendet tört meg a két társaság.

Az idei évben közel azonos ütemben bővülhet az amerikai és a kínai piac, előbbi 5-7 százalékkal, míg utóbbi 6-8 százalékkal, míg Európa inkább csak stagnálni fog a Bain & Co. elemzői szerint. Már most is láthatunk pozitív jeleket, ugyanis például a Ralph Laurent is növekvő bevételt vár az idei évre, míg a luxus áruházakat működtető Saks az elemzői várakozásoknál csaknem kétszer akkora negyedéves árbevételről számolt be.

Forrás: [origo]

A legnagyobb márkák, mint a Prada, a Hermés vagy a Burberry mind bővítik amerikai üzleteik számát és nagyobb összegeket fordítanak reklámtevékenységükre is. Az LVMH és a PPR szintén terjeszkedik az USA-ban, míg Kínában fékezik lendületüket. A Hermés amerikai tevékenységéért felelős vezetője, Robert Chavez szerint az Egyesült Államok luxuspiaca sokkal nagyobb potenciállal kecsegtet, mint azt sokan gondolnák. A Hermés bevételeinek már 15 százaléka származik az USA-ból, holott öt éve még csak 10 százalék volt ez a szám, míg a távol-keleti piac összesen 20 százalékkal részesedik.

Több turista, több pénz

Köztudott, hogy a luxusértékesítések egyik nagy hajtóereje a turisták vásárlásai. Európában például csaknem a teljes eladások fele származik tőlük, míg az USA-ban ez az arány csak 15-20 százalék, nyilatkozta a Reutersnek a PPR vezére, Francois-Henri Pinault. Pinault egyébként a turisták növekvő számát valószínűsíti az USA-ban, és ez támogathatja a luxuspiacot is.

Az amerikai kormány is segíti, hogy még több turista költhesse el a pénzét az országban, ugyanis néhány esetben könnyít vízumelőírásain. Például Brazíliában csökkenti a várakozási időt a vízummal kapcsolatos meghallgatásokkal kapcsolatban. Ez azért fontos, mivel innen érkezik a legtöbb luxuscikket vásárló turista az országba. Az International Strategy & Investment szakértői szerint az Egyesült Államok 20 milliárd dollárral több bevételt realizálhatna luxustermékek eladásából, ha ugyanannyi turista érkezne az USA-ba, mint Európába.

Forrás: [origo]