A Nickelodeon az egyik legnépszerűbb gyerekcsatorna az Egyesült Államokban, egyben egyik felelőse annak, hogy sok a túlsúlyos gyerek – állítja Connecticut szenátora. Richard Blumenthal szerint a csatornán futnak bele a tévéző kiskorúak az általuk látott összes élelmiszer-reklám negyedébe, ezek hetven százaléka pedig egészségtelen terméket népszerűsít, többek közt édességeket és gyorséttermi ételeket.
Blumenthal egyike annak a négy amerikai szenátornak, aki levelet írt a csatorna tulajdonosának, a Viacomnak, kérvén, hogy többet ne reklámozzon hizlaló, egészségtelen ennivalókat a gyerektévén – írta a NECN. A politikus szerint egy évvel korábban egy erélyes fellépés hatására a Disney visszafogta az ilyen jellegű hirdetéseket, és miután találkozott a Viacom vezetőivel, azt nyilatkozta, hogy ígéretet kapott arra, hogy a Nickelodeon is változtat ezen a téren.