Letarolta az okostelefon-piacot a Samsung

Vágólapra másolva!
Fontos számok érkeztek az okostelefon-piac pillanatnyi állapotáról, nem csak a ComScore, hanem a Kantar Worldpanel Comtech is közzétette az amerikai és európai piac jelenlegi helyzetére vonatkozó főbb adatokat. Az Androidot úgy fest, hogy nem lehet letaszítani sem az amerikai, sem pedig az európai trónról, valamint a Samsung okostelefonokból is annyi talál gazdára Európában, mint az összes többi típusból együttvéve.
Vágólapra másolva!

Komoly előnye van a Samsungnak az európai okostelefon-piacon, ugyanis minden második eladott telefon a dél-koreai gyártóhoz tartozik, derült ki a Kantar Worldpanel ComTech elemzéséből. A képzeletbeli dobogó második fokára, ahogyan az lenni szokott az Apple állhat fel, míg a harmadik legerősebbnek a Windowsos okostelefonok számítanak. Amerikában ezzel szemben már nincs ekkora előnye az Androidnak, amit nem csak a Kantar, hanem az IDC adatai is megerősítenek.

Samsung, Android, Sony

Szinte tiszta sor, hogy az Android és a Samsung lényegében összekapcsolódott egymással az utóbbi években, nehezen lehetne ekkora részesedésük a piacon egymás nélkül. Ha csak az Androidos okostelefonokat nézzük, akkor 70 százalékos uralomról lehet beszélni Európában, ami meglehetősen erősnek számít, főleg ha figyelembe vesszük, hogy az előző év azonos időszakában (március-május) "csak" 61 százalékát birtokolta a piacnak az Android. Tud még hova bővülni tehát a Google operációs rendszere, viszont ott lebeg a kérdés, hogy vajon meddig tart a szédületes bővülési ütem?

A Sony sem teljesít rosszul az Xperia Z típusú okostelefonnal, Paul Moore, a Kanter egyik vezetője szerint pedig ez inkább a Samsungnak fájhat, hiszen felmérésük szerint az Xperia tulajdonosok 38 százaléka olyan vásárló, akik a korábbi Galaxy S2-es telefonjaikat cserélték le. Bár az Android számára lényegében mindegy, hogy Samsung vagy Sony telefont vásárolnak a fogyasztók, Paul Moore kiemelte, hogy a Samsung számára viszont fontos lenne, hogy növelni tudja a fogyasztói hűséget, mivel ebben a tekintetben még komoly elmaradásban van az Apple mögött.

Ha Apple, akkor USA

Fogyasztói hűség ide, fogyasztói hűség oda, az Apple képtelen jelentős sikereket elérni Európában, piaci részesedése még a 20 százalékot sem haladta meg a májusban záródó három hónapban. Ezzel szemben az USA-ban már 42 százalékosra növelte részesedését, legalábbis a Kantar elemzése alapján, akik szerint egyértelműen profitálnak abból, hogy a T-Mobile USA-val mélyebb együttműködés vette kezdetét a forgalmazást illetően. Ahogyan a Kantar kiemelte, ez komoly lökést adhat a következő hónapokban az iOS-nek.

Érdekesség, hogy a ComScore múlthéten publikált adatai már nem mutatnak ekkora növekedést, náluk 39,2 százalékos az Apple elterjedtsége az okostelefonok között a májusban végződő három hónapban.

Forrás: Origo

Bejött a Microsoft-Nokia együttműködés?

Ahogyan arra a Kantar elemzése is rámutat, az európai piacon a Samsung-Android páros mellett a másik nagy nyertesnek a Windowsos okostelefonok számítottak. Míg egy évvel ezelőtt csak 4,3 százalékos részesedést értek el, addig a májusban végződő három hónapban már közel 7 százalékos volt az elterjedtség. Elképzelhető, hogy a Nokia-Microsoft páros formába lendülhet az eladási számok tekintetében, amit már több elemző is várt az elmúlt hónapokban.

Árnyalja valamelyest a képet, hogy az USA-ban már nem sikerült ilyen nagy növekedést elérni, a ComScore szerint csak 3 százalékos az elterjedtsége a Windowsos operációs rendszereknek, amivel még a BlackBerry is megelőzi őket az USA-ban.

Forrás: Origo

Leszakadt a BlackBerry

Vélhetően még csak éledezik a BlackBerry a pénteken kapott hatalmas pofonból, sokat azonban nem kellett várni az újabb negatív hírre. A Kantar elemzése szerint hiába volt egy éve 7 százalékos részesedése a BlackBerrynek az USA-ban, mára ez csupán 2,5 százalékosra olvadt, de sokkal nagyobb sikerei Európában sincsenek a kanadai gyártónak, itt a piac csupán egy százalékát uralják.

Megint a ComScore árnyalja a képet a kedvezőbb számokkal, 4,8 százalékos elterjedtségről számol be az májusban végződő három hónapban az elemzés, azonban az jól látható, hogy az elmúlt hónapok egyértelműen a negatív trend fokozott érvényesüléséről szólnak.

Összességében elmondható, hogy az európai okostelefon-piacon erősödő Samsung és Android dominancia tapasztalható, ám az már nehezen elképzelhető, hogy a most is 70 százalékos részesedést olyan ütemben tudná növelni az Android, ahogyan azt a korábbi években tette. Az Apple inkább az USA-ban tud erős jelenlétet képviselni, ahol magabiztosan vezet a Samsung előtt a gyártók versenyében. A Windows operációs rendszerekkel felszerelt telefonok szintén kedvezően teljesítenek Európában, valamelyest hozva a hozzáfűzött menedzseri és elemzői várakozásokat. Talán csak a BlackBerryt lehet egyértelmű vesztesnek nevezni az utóbbi hónapokban, amin az "eltitkolt" BB10-es eladások vajmi keveset segítenek.