Csak a magyarok tizede él a mának

Vágólapra másolva!
A Nielsen vásárlási szoksáokat kutató nemzetközi internetes felmérése szerint a magyarok az európai átlagnál kevésbé élnek a mának, pénzükkel inkább takarékoskodnak, mint hogy azonnal elköltsék.
Vágólapra másolva!

Amikor a magyarok vásárolnak, 54 százalékuk tartja egyik legfontosabb szempontnak az árat. Ez az arány valamivel alacsonyabb, mint a 65 százalékos európai átlag. Az áru minősége a magyarok 46 százalékánál tartozik vásárlási döntésük legfontosabb kritériumai közé. Ennél nagyobb, 73 százalék a vizsgált huszonkilenc európai ország átlaga. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat nemzetközi internetes felmérése arról, hogy az életstílus milyen módon befolyásolja a fogyasztási szokásokat és az emberek viselkedését vásárláskor.

Ami a tervszerűséget illeti, nálunk és Európában is átlagosan a fogyasztók 88 százaléka szokott kisebb-nagyobb gyakorisággal bevásárlólistát készíteni.

"A gazdasági helyzet, illetve az életszínvonal változása jelentősen befolyásolja a vásárlási szokásokat. Amíg a világ fejlődő régióiban a fogyasztók közel fele valamilyen impulzus hatására gyakran olyan termékeket is megvesz, amelyekre aktuálisan nincs szüksége, addig Európában csak a válaszadók átlag 27, Magyarországon pedig mindössze 10 százaléka mondja azt, hogy el szokott csábulni” – állapítja meg a felmérés egyik eredményéről Melisek Eszter, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója.

Világszerte a gazdasági körülmények úgy befolyásolják a kereskedelmet, hogy mindenütt kialakult a fogyasztók igénye akciókra és promóciókra. A válaszadó magyarok 59 százaléka odafigyel az aktuális akciókra, az európai átlag 54 százalék. A megkérdezett magyarok 52 százaléka mondta, hogy számára vonzóbb a termék, ha ingyen ajándékot is adnak hozzá. Az európai átlag a kérdésben 58 százalékos, a globális pedig még magasabb, 59 százalék.

A fogyasztással kapcsolatban a vásárlási kedvet befolyásolja az is, hogy az emberek mekkora része él a mának, és hányan igyekeznek takarékoskodni. Az “Inkább ma elköltöm a pénzem, minthogy spóroljak a holnapra” állítással Magyarországon a válaszadók 10 százaléka ért egyet, kétharmaduk viszont egyáltalán nem. Az idézett állítással Európában a válaszadók átlag 24 százaléka ért egyet, 47 pedig nem.