Mindent letarolna a világ legnagyobb reklámcége

Vágólapra másolva!
Hatalomátvétel készül a világ reklámpiacán, az egyre erősödő pletykák szerint a világ második és harmadik legnagyobb ügynöksége egyesülésével új domináns gigász jönne létre. Már persze ha a hatóságok és az ügyfelek is beleegyeznek.
Vágólapra másolva!

Gigászi összeolvadás készülődik a reklámiparban, a francia Publicis Groupe és az amerikai Omnicom Group egyesülésével a világ a legnagyobb reklámügynökség-csoportja jöhet létre. Az ügyletet akár már vasárnap bejelenthetik a Wall Street Journal értesülései szerint, de nagyon sokat nem lehet róla még tudni, azon kívül, hogy nem felvásárlás, hanem két egyenlő fél egyesülése lesz, a vezetést pedig a jelenlegi vezérigazgatók látják majd el együttesen. Az Omnicom és a Publicis jelenleg a világ második és harmadik legnagyobb bevételű reklámkonszernjének számítanak a WPP Group mögött, de együttesen lenyomnák a nagy riválist.

A pletykák szerint fantáziadúsan Publicis Omnicom Groupe névre keresztelendő új cég piaci kapitalizációja a két részcég értéke alapján meghaladja majd a 30 milliárd dollárt. Az Omnicom és a Publicis 2012-ben együttesen 22,8 milliárd dolláros árbevételt és 1,9 milliárd dolláros nettó profitot könyvelt el, úgyhogy valódi nehézsúlyú szereplővel lesz dolga a piacnak. A pletykák alapján egyébként az összeolvadásban az is szerepet játszik, hogy így a Publicis legalább részben kivásárolhatja a cégalapító lányának, egyben az igazgatótanács elnökének közel 10 százalékos részesedését, miután Elisabeth Badinter jövőre nyugdíjba vonul.

Jól jelzi egyébként az összeolvadásból létrejövő óriás erejét, hogy az amerikai televíziós hirdetési piac több mint 40 százaléka felett rendelkezne. Éppen emiatt jó eséllyel szigorú versenyhatósági vizsgálatot érdemel a tranzakció, aminek eredményeképpen akár el is kaszálhatják az ügyletet. A hatalmas méret ráadásul más kellemetlen kérdéseket is felvet, hiszen a két cég ügyfelei között nagyon szoros veresenytársak szerepelnek. A Publicis ügyfele például a Coca-Cola a Leo Burnett ügynökség révén, miközben a Pepsi épp az Omnicommal gyártatja a saját reklámkampányait. A két cég ügyfelei között természetesen hosszasan lehetne sorolni más rivális világmárkákat is, így komoly érdekellentétek is felléphetnek az összeolvadás nyomán.

A Coca-Colának például ezt a hirdetését készítette a Publicis:

A Pepsi meg épp ezzel rukkolt elő az Omnicom egyik leányának segítségével:

A Publicist a párizsi tőzsdén jegyzik, pénteken 1,5 százalékos emelkedésesl 59,35 eurón zárt, míg a New York-i tőzsdén forgó Omnicom 1,26 százalékos emelkedéssel 65,11 dolláron fejezte be kereskedést, de vélhetően a kiszivárgó pletykák miatt a zárás után még 3,1 százalékot emelkedett 67,15 dollárig.