Reszponzív reklámok a Google AdSense-től

Vágólapra másolva!
A Google online reklámhálózata az AdSense elérhetővé tette azokat a formátumokat, amik (amennyiben az őket megjelenítő weboldal is támogatja ezt a funkciót) reszponzív módon alkalmazkodnak megjelenítő képernyő méretéhez.
Vágólapra másolva!

A funkció egyelőre béta verzióban és limitált funkcionalitással érhető el, de mivel az AdSense reklámokat megjelenítő kiadók kívánságlistáján már régóta ez szerepelt az első helyen, a Google fontosnak látta, hogy minél előbb hozzáférhetővé tegye ezt a lehetőséget.

„Tudjuk, hogy a sokféle, különböző képernyőmérethez alkalmazkodó és egységesen magas felhasználói élményt nyújtó weboldalt tervezni, manapság a tartalomszolgáltatók legnagyobb kihívásai közé tartozik,” írta a Google a közleményében. A most bevezetett funkció lehetővé teszi, hogy különböző felbontású mobil és asztali eszközök széles skálájához alkalmazkodjon a weboldalon megjelenő reklámegység, ami dinamikusan rendereli a megfelelő méretűre a reklámot megjelenítő dobozt.

Reszponzív funkciók a Google AdSense-től Forrás: [origo]

Limitált funkcionalitás

Minthogy a funkció egyelőre bétában van, néhány dologra érdemes odafigyelni

  • A reklámok méretét minden esetben, minden különböző képernyőméretre definiáltan, pixelre pontosan kell megadni.
  • Mindegyik megadott méretnek egyeznie kell a támogatott reklám-méretek valamelyikével.
  • Mindig érdemes egy alapértelmezett méretet megadni, ha a képernyő illetve a letöltő eszköz azonosítása során bármiféle probléma lépne fel.
  • Végül a Google kiemeli, hogy a reszponzív méret kizárólag az első letöltésre reagál, így például, ha a mobileszköz elforgatásával az álló formátumú képernyő hirtelen fekvő formátumúra vált, ahhoz a mostani dizájn még nem tud élőben alkalmazkodni.

„Tudjuk, hogy sokak számára ez egy kulcsfontosságú funkciónak számít, így folyamatosan dolgozunk azon, hogy ezt a problémát mielőbb megoldjuk,” kommentálták ez utóbbival kapcsolatban.