Amerikai társa hátán kapaszkodna fel a Peugeot

Vágólapra másolva!
Amerikai társának, a General Motorsnak a kapcsolatait szeretné kihasználni a Peugeot annak érdekében, hogy jobban meg tudja vetni a lábát Dél-Amerikában. A francia autógyártó szeretné áthelyezni a fókuszt a halódó európai autópiacról más területekre, így remek lehetőséget biztosíthat számára a dél-amerikai terjeszkedés megvalósítására a GM ottani kiváló piaci pozíciója.
Vágólapra másolva!

Tovább mélyítené a General Motors-szal meglévő kapcsolatát a Peugeot. A francia autógyártó a GM dél-amerikai piaci pozícióit használná fel arra, hogy terjeszkedni tudjon Dél-Amerikában - írja a Financial Times. A két vállalat még 2012 elején kötött stratégiai szövetséget egymással, melynek keretében számos ötletet, technológiát osztanak meg egymással. Ezen túl egy kapcsolt vállalkozást is alapítottak, hogy közös erővel szerezzék be a gyártáshoz szükséges alkatrészeket, anyagokat.

A Peugeot azt szeretné kihasználni, hogy a General Motors az egyik piacvezető autógyártónak számít Dél-Amerikában, és amerikai társának segítségével a francia cég is jobban meg tudná vetni a lábát a déli kontinensen. A GM egyébként tulajdonosa is a Peugeot-nak, 7 százalékos részesedéssel rendelkezik a francia autógyártóban.

Maxime Picat, a Peugeot vezérigazgatója azzal érvel, hogy a szorosabb dél-amerikai együttműködés a GM-nek is előnyös lenne, mivel az erőik egyesítése kiváló lehetőségnek tűnik az éles versenyt mutató dél-amerikai piacon. Picat nem szabott határt a szövetség előtt, és közölte, a közös gyártás, a fejlesztések megosztása és a különböző szerződések révén olcsóbbá váló beszerzések lehetősége egyaránt érdekli a Peugeot-t.

Európa második legnagyobb autógyártója így szeretné áthelyezni a fókuszt a szenvedő európai autópiacról, és minél nagyobb fektetni a külföldi piacokra. Az európai autópiac ugyanis hónapról hónapra zsugorodik, ami miatt több versenytársához hasonlóan a Peugeot is folyamatosan szenved.

Forrás: Origo

Mivel a cég bevételeinek nagy része Európából származik, a vállalat az utóbbi időkben eurómilliós veszteségeket szedett össze. Tavaly például rekordnak számító 5 milliárd euró volt a cég nettó vesztesége. Rövid távon pedig az európai autópiac további zsugorodása várható, idén újabb 5 százalékkal eshet vissza a piac a cég szerint.

Forrás: Origo

A Peugeot-nak az egyik reménysugár az új modelljeinek piacra dobása lehet. Idén szeptemberben érkezik a 308-as legújabb változata, de a 2008-as modell új típusa is a boltokba kerül, melyektől azt várja a vállalat, hogy a vártnál hamarabb fogják tudni elérni a készpénz felhasználás 50 százalékos csökkentésére vonatkozó célkitűzésüket.

Ezen túl az egyre növekvő autópiac is némi optimizmussal töltheti el a francia cég vezetőit, augusztusban az évente eladott gépjárművek száma már megközelítette a 17 millió darabot. Ezzel Kína már maga mögé utasította a teljes amerikai és európai piacot is. Ugyanakkor Picat kizárta az együttműködés lehetőségét a GM-mel Indiában, ahol amerikai társának két gyára is van, a Peugeot azonban épp a közelmúltban söpörte le az asztalról az ottani piacra való betörés terveit. Ennek oka, hogy minden erejükkel Kínára, Dél-Amerikára és Oroszországra kívánnak fókuszálni.

Forrás: Origo

A kedvező hírek ellenére nagyobb mínuszban mozognak a Peugeot részvényei, melyek 1,4 százalékot vesztettek értékükből. Ebben leginkább a negatív nemzetközi hangulatnak van szerepe.

Peugeot árfolyama (Párizs)

Forrás: Origo