A Toyota uralja a világ autópiacát

Toyota Corolla
Vágólapra másolva!
A Toyota adta el a legtöbb autót világszerte az idei harmadik negyedévben és az első kilenc hónapban egyaránt. A japán autógyártó olyan híres vállalatokat utasított maga mögé, mint a General Motors vagy a Volkswagen, ami elsősorban a gyengülő jennek köszönhető.
Vágólapra másolva!

Világszerte a Toyota adta el a legtöbb gépjárművet az idei harmadik negyedévben, amivel sorozatban a második negyedévben végzett az első helyen a japán autógyártó a riválisokkal zajló versenyben. A Toyota összesen 2,5 millió darab autót adott el a júliustól szeptemberig tartó időszakban (2,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban), míg a második helyezett General Motors 2,4 milliós, a harmadik Volkswagen pedig 2,33 millió darabos értékesítésről számolt be – írja a Reuters.

Forrás: [Bloomberg, Investor.hu]

Az év első kilenc hónapjának értékesítéseit vizsgálva szintén a Toyota győzött, mely összesen 7,41 millió darab gépkocsit adott el szeptemberig. Ezalatt az idő alatt a General Motors 7,25 millió (éves változás: 4,6 százalék), a Volkswagen 7,03 millió darab (éves változás: 4,8 százalék) gépkocsit értékesített.

A Toyota 2012-ben ült vissza az autópiac trónjára, amit azelőtt a General Motors foglalt el, mivel a japán autógyártó nagy részben a két évvel ezelőtt óriási földrengés miatt a harmadik helyre csúszott vissza.

A Toyota elsősorban a gyengülő jenből profitál, ami jóval nyereségesebbé teszi az exportot, és versenyelőnyt biztosít a japán autógyártóknak a többi versenytárssal szemben. A Honda, a Nissan és a Subaru is bődületes mértékben, kétszámjegyű ütemben növelte Amerikába irányuló exportját a második negyedévben, míg a Toyota ezalatt az időszak alatt 12 százalékkal több autót exportált az Egyesült Államokba, mint egy évvel korábban. A Toyota összesen 586 ezer gépkocsit adott el a második negyedévben az USA-ban, aminél többet csak a General Motors tudott értékesíteni (közel 700 ezer darabot).

Tehát a japán vezetés, a jen minél nagyobb mértékű gyengülésére irányuló politikája kedvez az autógyártóknak, melynek köszönhetően a Toyota profitja is tovább emelkedhet. Az operatív profit rekordnak számító 2400 ezer milliárd jent (24,7 milliárd dollárt) tehet majd ki a 2014 márciusával záruló üzleti évében az elemzők szerint.

A japán autógyártók előretörése számos riválisnak szúrja a szemét, Alan Mulally Ford vezér egyenesen deviza-manipulátornak nevezte Japán a deviza direkt leértékelése miatt, ami tisztességtelen versenyelőnyhöz juttatja a japán vállalatokat a riválisokkal szemben.

Forrás: [Bloomberg, Investor.hu]