Szeretjük a tranzakciós appokat

Vágólapra másolva!
Ha egyelőre erős kisebbségben vannak is – három darab – azok a kereskedelmi bankok, amelyek a vállalkozói számla teljes körű kezelésére alkalmas applikációt fejlesztettek, az alkalmazások igen népszerűek a felhasználók körében.
Vágólapra másolva!

A jövőben a bővítés fókuszában a kisvállalkozások állnak majd, tekintetbe véve azt a tetemes előnyt, amelyet az jelent, hogy a banki alkalmazással bárhol és bármikor lehetőségük van pénzügyeiket intézni.

Magyarországon az elmúlt másfél évben 2,7 millióra növekedett az okosfelefon-felhasználók száma. 90 százalékuk használja arra is, hogy szörföljön a világhálón – tízszer annyian, mint ahányan asztali gépről neteznek. A mobil eszközhasználat – természetesen ideértve a táblagépeket is – hatalmas lehetőség a bankoknak, fejlesztés szükségessége és minden előnye evidens, mégsem ragadja meg minden bank.

„Felmérésünk szerint kisvállalkozásoknak már több mint kétharmada elektronikus banki csatornán intézi a pénzügyeit, s nem bankfiókban áll sorban, így tudnak egyszerre időt és pénzt is spórolni” – hangsúlyozta Csonka Tibor, az OTP Business ügyvezető igazgatója. Különösen a családi vállalkozások, a néhány főt foglalkoztató mikro- és kisvállalkozások nyerhetnek az internetbanki szolgáltatások igénybevételén, ők ugyanis nem engedhetik meg maguknak, hogy a pénzügyekre szakosodott munkatársat foglalkoztassanak.

Mobil app: kényelem a tranzakciókban

További előnyt és megtakarítást jelenthet a kisvállalkozások számára, hogy az elektronikus banki szolgáltatások használata már mobil eszközökön is elérhető vált. Ennek révén a felhasználók által leggyakrabban végzett tranzakciók – a számlaadatok lekérdezése, átutalás, betétlekötés, feltörés – egyszerűen és kényelmesen kezelhetőek. További kényelmi funkciók igénybevétele is lehetséges, mint például a hangvezérléses átutalás és a csekkbeolvasás. Az OTP Business felmérése szerint mobiltelefont minden negyedik vállalkozás eddig is aktívan használt a számlaegyenleg lekérdezéséhez, a szolgáltatásokról való tájékozódáshoz vagy éppen a számlák és megtakarítások kezeléséhez. Így a banknál bíznak abban, hogy a közelmúltban megújult OTPdirekt SmartBank szolgáltatást egyre többen fogják igénybe venni a vállalkozói ügyfélkörben is. Az OTP Bank alkalmazása iOS és Android operációs rendszer alatt, valamint hazánkban eddig egyedüliként Windows Phone mobiltelefonokon is elérhető. Ehhez csupán regisztrálni kell, ez pedig az internetes szolgáltatás keretében is végrehajtható. Az alkalmazás használatához szükséges azonosító adatok megegyeznek az internetes szolgáltatásnál használttal. A szolgáltatással kapcsolatos további részletek megtalálhatók az OTP honlapján.

Megbízható és kiterjedt

Az OTP Business szerint a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően tovább népszerűsödhetnek a vállalkozásoknak is szóló applikációk, amelyen egyelőre a piacot uraló 11 bankból csak három van jelen. „A megbízható és széles körű szolgáltatást nyújtó elektronikus csatorna megléte többnyire az első három helyen szerepel a bankválasztás szempontjai között, erre is gondoltunk az OTPdirekt SmartBank szolgáltatás vállalkozói körre történő kiterjesztésénél, valamint megújításánál” – mondta el Csonka Tibor.