A Ryanair helyén nem marad űr

Ryanair és Wizzair (Wizz air) a budapesti repülőtéren 2012. február 15-én
Vágólapra másolva!
Már tavaly nyáron eldőlt a párbaj a Wizz Air javára, de a most leépítő Ryanair helyén nem marad űr – nyilatkozta a Magyar Nemzetnek Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója.
Vágólapra másolva!

Tavaly 8 520 880 ember forudlt meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, ami minimális bővülést jelent 2012-höz képest – árulta el a Magyar Nemzetnek a tavalyi statisztikákat a repülőteret üzemeltető Budapest Airport (BA) vezérigazgatója. Lammers azt is hozzátette, hogy továbbra is nagyjából fele-fele az arány a hagyományos és a diszkont légitársaságok között az utasforgalmat tekintve.

A tervekről szólva a vezérigazgató elmondta, hogy a Ryanair fokozatos visszavonulása ellenére nincs napirenden a repülőtéri betonon felépített, könnyűszerkezetes beszállítókapuk lebontása, mivel azok továbbra is időt takarítanak meg az alacsony költséggel és gyors fordulóidővel működő diszkont légitársaságoknak. Szerinte az 1-es terminál újranyitásán sem érdemes elgondolkozni a következő 3-4 évben, amíg az utasszám nem éri el 11-11,5 millió főt.

Mint arról az Origo is beszámolt, a Ryanair visszaszorulása a budapesti útvonalakon folyamatos. A Malév 2012-es csődje után a Wizz Air hat gépet tett a budapesti bázisra, a Ryanair ötöt. Utóbbi idén áprilistól mindössze két gépet állomásoztat Budapesten, miközben hat járatot megszüntet. A Wizz Air ugyanakkor nyolcra bővíti itteni gépei számát az idei nyári menetrendtől. A magyar kötődésű légitársaság tavaly közel 2,1 millió embert szállított Budapestről, így közel a negyedét adta az összforgalomnak.