Házhoz megy az export-tanácsadás

Vágólapra másolva!
Idén országos roadshow-t tart a vállalkozóknak a Magyar Nemzeti Kereskedőház, amiben együttműködik vele a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara. A tervek szerint összesen 23 megyeszékhelyt és nagyobb várost érintenek, ahol az exportálni vágyó cégek előadáson, illetve ahhoz kapcsolódó nyilvános beszélgetésen elméleti és gyakorlati segítséget kaphatnak tőlük.
Vágólapra másolva!

Az akció lényege, hogy a magyar kis- és középvállalkozók termékei, szolgáltatásai az Unión kívüli piacokra is eljussanak. Ha egy kkv keresi a lehetőségeket, de nincsenek kapcsolatai, nincs elég szakembere, szaktudása, akkor a Kereskedőház teljes körű támogatást nyújt. Segít abban, hogyan kell megtalálni a lehetőségeket, a piaci réseket, közvetít, ha kell, és segít az ajánlatkérésben, a szervezésben, a szállításban is.

Az MNKH 2013-ban 8 kereskedőházat nyitott meg, idén ugyanennyit tervez, mintegy 400 millió euró értékű export lebonyolításával.

A célországok között szerepel például Macedónia, Ukrajna, Algéria, Grúzia, Kuvait, Brazília, Ghána, Vietnám és Szingapúr is. „Célunk, hogy 2018-ra a jelenlegi 25,5 százalék helyett a magyar export 33 százaléka jusson el az Európai Unión kívülre” – mondta Kerekes György, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója sajtótájékoztatón.

„A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara célja, a Magyar Nemzeti Kereskedőházhoz hasonlóan, hogy támogassa a magyar vállalkozások külpiacra lépését, ezt azonban különböző, egymás tevékenységét kiegészítő eszközökkel tesszük” – mondta Dunai Péter, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara főtitkára.

A Magyar Nemzeti Kereskedőház októberben indította el az exportképes cégeket tömörítő Partner Programot, amelyhez már eddig is több százan csatlakoztak. Várják a további jelentkezőket, főként az élelmiszeripar, mezőgazdaság, vegyipar, környezetipar, gépipar, egészségipar és IT ágazatokból.

A tervek szerint az idei esztendő során 400 millió euró ügyletben vesz részt az MNKH, 800-1000 közötti magyar partnerrel. További céljai között szerepel, hogy három év alatt húsz országban működő kereskedőházi rendszert építsen ki.

A roadshow első állomása a Tatabányai Iparkamara, az esemény 2014. február 20-án 14 órakor veszi kezdetét. Minden további információ megtalálható a honlapjukon.