Barátságosak a magyar hotelalkalmazottak

idegenforgalom, vendéglátás, szállodaipar, négycsillagos szálloda, ****, Wellness Hotel Gyula Superior recepciósa telefonál
Vágólapra másolva!
A magyarországi szállodák személyzetének barátságossága és kompetenciája Európa élmezőnyében van – derül ki a hotel.info felméréséből.
Vágólapra másolva!

Az európai országok rangsorában a finn hotelalkalmazottak a legbarátságosabbak és leghozzáértőbbek. Németország és Ausztria szorosan követi Finnországot, közel azonos pontszámmal (8,37 pont). A nemzetközi szállóvendégek szavazatai alapján Magyarország 8,33 ponttal a 4. helyre került. A főváros, Budapest megítélése valamivel még az országos átlagot is meghaladja, 8,37-es pontszáma megegyezik Németország és Ausztria átlagával.

Magyarországhoz képest lényegesen kevésbé volt meggyőző Hollandia teljesítménye a szállást foglaló vendégek számára: 7,86 ponttal az európai top 20-as lista sereghajtója lett. Van még mit fejlődnie a szállodai személyzetnek a szolgáltatás minőségét illetően Dániában (7,70), Oroszországban (7,66) és az Egyesült Királyságban (7,62). Míg az orosz szállodaipar a tavalyi évhez viszonyítva kissé visszaesett, a dániai, de mindenekelőtt az egyesült királyságbeli szállodatulajdonosok javítani tudtak pozíciójukon.

Európai top 20
(a szállodai személyzet barátságos és szakszerű viselkedése, legmagasabb lehetséges érték: 10 pont)

1. Finnország 8,38
2. Németország 8,37
3. Ausztria 8,37
4. Magyarország 8,33
5. Lengyelország 8,28
6. Svájc 8,27
7. Szlovákia 8,27
8. Portugália 8,23
9. Svédország 8,2
10. Horvátország 8,19
11. Írország 8,18
12. Bulgária 8,17
13. Olaszország 8,11
14. Románia 8,11
15. Görögország 8,1
16. Csehország 8,1
17. Franciaország 7,93
18. Spanyolország 7,92
19. Törökország 7,87
20. Hollandia 7,86