Tíz ügyfélből négy bankol online

online vásárlás, e-kereskedelem, hitelkártya, webshop, webáruház
Nagy kérdés, tudnak- e profitálni a webáruházak a vasárnapi zárva tartásból
Vágólapra másolva!
Dinamikusan nő az elektronikus csatornák szerepe a bankolásban, minden tizedik banki ügyfél már csak kizárólag elektronikus csatornát használ mindennapi pénzügyei kezelésére - derül ki az Erste Group nemzetközi kutatásából.
Vágólapra másolva!

A banki ügyintézési szokásokat feltérképező, Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Ausztriában, Romániában, és Horvátországban a 15 évesnél idősebb banki ügyfelek körében készített kutatás azt vizsgálta, hogy mely csatornákat használják az emberek a leginkább.

Bár az ügyfelek többsége még mindig bankfiókban intézi az ügyeit, egyre fontosabb az online megoldás Forrás: AFP

A kutatás szerint Magyarországon az ügyfelek közel 40 százaléka intézi pénzügyeit online. A többség tehát egyelőre még főként bankfióki pénztárakban, ATM-eken és bankfióki tanácsadóknál intézi a mindennapi pénzügyeit, de a trend egyértelmű: az elektronikus csatornák szerepe dinamikusan nő.

A megkérdezettek 43 százaléka csak a fiókokban bízik, 28 százalék a digitális csatornákat is igénybe veszi, és 11 százalék kizárólag az elektronikus csatornákat használja: azaz mobillal, netbankon keresztül vagy okostelefonos alkalmazások segítségével intézi pénzügyeit. Ez utóbbiak aránya a vizsgált országok között Magyarországon a második legmagasabb, Csehország és Szlovákia 16-16 százaléka után.

A közlemény szerint 2 százalékponttal több nő használja kizárólag ezeket a szolgáltatásokat Magyarországon, mint férfi. A közlemény idézi Szabó Istvánt, az Erste Bank kártya és elektronikus csatornák igazgatóját, aki elmondta: az elektronikus csatornák minden országban a 30 év alattiak körében számítanak a legnépszerűbbnek. Magyarországon a 30 év alatti korosztály több mint fele használja ezeket a csatornákat, míg ez az arány a 30-59 évesek között 41, a 60 évesnél idősebbek körében pedig már csak 11 százalék - ismertette, és kiemelte, annak ellenére, hogy Magyarországra még mindig a túlzott készpénzhasználat jellemző, a nemzetközi trendeknek megfelelően itthon is egyre többen szavaznak bizalmat az applikációknak.