Robotikai alkalmazás nyert a Microsoft versenyén

Okostelefonnal, játékosan irányítható robotot fejlesztett a RoboPhone csapata
Vágólapra másolva!
10 magyar csapat kapott alapos üzleti és technológiai felkészítést a világ egyik legnagyobb technológiai versenyéhez kapcsolódó képzésen a Microsoft Magyarország Imagine Cup Academy programjában. 
Vágólapra másolva!

A 2013 őszén startolt, közel fél éven át tartó Imagine Cup Academy Programnak kettős célja volt. Egyrészt felvértezte az indulókat a piacon való boldoguláshoz és a versenyben való sikerhez nélkülözhetetlen technikai tudással, másrészt pedig Záboji Péter, az EEF alapító elnöke vezetésével felkészítette őket egy startup létrehozásának egyéb vonatkozásaira is, amilyen például az üzleti tervek írása vagy az előadói képességek fejlesztése.

A felkészítés során olyan vendégelőadók is tartottak számukra előadásokat, mint például Somlai-Fischer Szabolcs, a Prezi egyik alapítója, vagy Kádas Péter, a TractionTribe akcelerator alapítója.

„A magyar gazdaság megújulásának alapja nemzeti kincsünk, az innováció lehet," mondta el Grósz Judit a Microsoft Magyarország Fejlesztési és platform üzletág igazgatója, aki szerint A fiatalok felkarolása, a tehetségek megtalálása nem lehetőség, hanem kötelesség.

A verseny győztese a robotikai alkalmazást fejlesztő RoboPhone csapata lett, amely 6 és 16 év közötti gyerekeknek fejlesztett játékprogramot. Az alkalmazás egy okostelefonokkal vezérehető robotból áll, egyediségét az érintőképernyőre optimalizált grafikus programozási nyelv adja, amely a fiatal generáció igényeire szabva segíti, hogy ők ne oktatási eszközt, hanem játékot lássanak benne.

Okostelefonnal, játékosan irányítható robotot fejlesztett a RoboPhone csapata Forrás: Robophone Facebook

Az elmúlt három hónap nagyon produktív időszak volt számunkra, mivel a képzésben résztvevő csapatok folyamatosan erős teljesítménye erős versenyhelyzetet teremtett," mondta Lipécz Ádám, a csapat vezetője. "Készülünk a verseny regionális döntőjére, hogy eljuthassunk Seattle-be, mivel a verseny múltja, és az ezzel járó publicitás nagyon vonzó lehetőség számunkra,” tette hozzá.

A Microsoft 10 évvel ezelőtt hozta létre az Imagine Cup-ot azzal a meggyőződéssel, hogy a fiatal generáció képes arra, hogy megváltoztassa a világot. Az elmúlt évtizedben 190 országból mintegy 1,65 millió tanuló vett részt a Microsoft világversenyén, ötletet merítve egyebek mellett az Egyesült Nemzetek millenniumi fejlesztési céljaiból vagy saját országuk problémáiból. A csapatoknak idén a Játék, az Innováció vagy a Segít a technológia kategóriában kellett alkalmazásokat készíteniük Windows, Windows Phone vagy Windows Azure platformra.