Nem mind arany, ami Google II.

google+ közösség gondolkodás nemek
A Google+ a keresőóriás minden előnyével megkínálja az üzleti felhasználót, csak ügyesen kell élnie a lehetőséggel
Vágólapra másolva!
Múlt heti cikkünk folytatásaként vendégszerzőnk 5 tippel biztatja arra a vállalkozókat, használják csak bátran ezt a digitális marketingben még mindig megosztó és véleményes csatornát. Következzen öt egyszerű lépésben, hogyan segítheti a vállalkozásunkat a Google+.
Vágólapra másolva!
A Google+ a keresőóriás minden előnyével megkínálja az üzleti felhasználót, csak ügyesen kell élnie a lehetőséggel Forrás: AFP/Julian Stratenschulte

A találati lista elejére kerülhetünk

A Google+ remek hatással van a keresőoptimalizálásra, hiszen ha cégünk Google+ oldalának követői és azok ismerősei rákeresnek valamire a Google-ben, ami bennünket érint, akkor cégünk pozitív rangsorolást kap, azaz jobb helyeken jelenik meg a szolgáltatásunk a keresőben.

Adatlapot kap a cégünk a találati listában

Abban az esetben, ha az érdeklődők cégnévre vagy márkára keresnek rá a keresőben, a találatok mellett megjelenhet a cégünkről egy részletes adatlap is, amely a Google+ oldalunkról származó információkat veszi alapul.

Megbízhatóbbnak tűnhetünk

A Google+ használatával az általunk írt anyagokhoz, tartalmakhoz megadhatjuk a szerző nevét és arcképét, amely a találati oldalon is megjelenik (Google Authorship). Ezáltal sokkal megbízhatóbb forrásnak tűnhetünk, nem utolsósorban figyelemfelkeltő a szöveges találatok között.

A Google szolgáltatások együtt a leghatékonyabbak

A Google+-szal együtt használva a többi Google szolgáltatást még jobb eredményt érhetünk el a keresőoptimalizálás terén. A Google Helyek és a Google Térkép jobban segíti a helyi keresési eredményeket; a Gmail-es email-címekre kiküldött hírlevelek pedig több megjelenési lehetőséget kapnak az adott felhasználó postafiókjában.

Sokat lendíthetnek rajtunk a Google+ értékelések

A Google+ segítségével a felhasználók véleményt írhatnak cégünkről, és 5 csillagos skálán is értékelhetik szolgáltatásainkat. A találati listában ezek az értékelések is megjelenhetnek, amelyek pozitív vélemények esetében sokat segíthetnek. Persze ez visszafelé is működik sajnos, hiszen ha rossz megítélést kapunk, az szintén látszani fog a keresőben. A Google+ efféle felhasználása külföldön szinte már kötelező marketing elem, Magyarországon viszont még kiaknázatlan terület. A hazai szakemberek is csak most kezdenek foglalkozni vele.

Miklovicz Norbert

a Marketing112 ügyvezetője,

kis- és középvállalkozásokra szakosodott marketingtervezési szakértő