Eldőlhet a harc az apróhirdetések piacán

Vágólapra másolva!
Méghozzá azzal a szintén nem ritka forgatókönyvvel, hogy behajol a képbe egy nevető harmadik: a Merkato mind az OLX, mind a Jófogás számításait keresztülhúzhatja.
Vágólapra másolva!

Az új apróhirdetési oldal közleményben tájékoztat arról, hogy – ahogy eddig egész Európában egyetlen más apróhirdetési oldal sem – a közösségi médiára ültette a piacot, annak marketingerejét használja ki. A két szájtóriás nem sajnálta a milliókat a kampányára, a Merkato azonban költséghatékonyan valósította meg Magyarország első közösségi piacterét.

A Merkato úgy értelmezi az online apróhirdetés fogalmát, hogy a regisztrált felhasználók Facebook-profiljuk csatlakoztatásával adhatnak el, vásárolhatnak és tájékozódhatnak. Az oldalon minden egyes apróhirdetés egy Facebook-fiókhoz kapcsolódik, ezáltal mindig tudható, hogy ki az eladó, ki a vásárló. A felhasználók közösségi kapcsolatrendszerüket kihasználva értesülhetnek Facebook ismerőseik, illetve azok ismerőseinek meghirdetett apróhirdetéseiről. Nyomon követhetik ismerőseik ügyeit, hozzászólhatnak hirdetéseikhez, üzenhetnek egymásnak, megoszthatják azokat – tehát facebookoznak. Ez növeli a biztonságérzetet, és közben a közösség erejének köszönhetően a termékek pillanatok alatt megtalálják új gazdájukat – hangsúlyozta Csizinszky András, a merkato.hu oldalt üzemeltető NAVAN Media ügyvezetője.

Újdonságot jelent, hogy a felhasználók lájkokkal, megosztásokkal, hirdetéssel, aktivitással krediteket gyűjthetnek. A hirdetések kiemelése pedig kreditekből is finanszírozható, így a kreditrendszertől a felhasználók aktivitásának ugrásszerű növekedését várják.

Az oldal a márkáknak is lehetőség, semmi mást nem kell tenniük, mint a már működő Facebook oldalukkal csatlakozni. A hirdetők Facebook-oldalukon keresztül adhatnak fel apróhirdetéseket, amelyek mind a Facebookon, mind pedig a Merkato oldalán megjelennek. A felhasználók így tehát alkalmazásunk segítségével, elkülönítve, rendezetten is tájékozódhatnak kedvenc márkáik ajánlatairól.