Milliárdos házaspár szorongatja a Coca Colát

gyümölcslé per coca cola illusztráció
Narancslevek
Vágólapra másolva!
A legfelsőbb bíróság legutóbbi ítélete szerint az üdítőital gyártók komoly perekkel nézhetnek szembe, ha megvezetik a csomagolással vagy a terméknévvel a vásárlókat.
Vágólapra másolva!

A testület ellenvélemény nélküli ítélete egy Coca Cola ellen indított perben született: egy rivális, gránátalmalevet forgalmazó cég, a Pom Wonderful milliárdos tulajdonosai indították.
Egy olyan üdítő indította el a lavinát, amelyet a Coca Cola gránátalma-áfonya italként árult, noha 99,5%-ban alma és szőlőlevet tartalmazott, gránátalmát pedig csak 0,3%-ban. A cég jogásza azzal érvelt, hogy a fogyasztók elég okosak ahhoz, hogy tudják: a gyümölcslevek általában valamiféle keverékek, és nem feltétlenül azokból a gyümölcsökből állnak, amik a termék nevében vannak. A a hírről beszámoló Los Angeles Times szerint az ítélet indoklását megszövegező bíró is az átvertek között lehetett, mert amikor ezt az érvet tárta elé a cég ügyvédnője, akkor kifakadt: „Ne hozzon engem ilyen kellemetlen helyzetbe, hát én is meg voltam róla győződve, hogy ez gránátalmalé.”

A probléma egyébként nemcsak a termék nevével volt, hanem a csomagolás fotójával is: azon ugyanis áfonya és gránátalma szerepelt alma és szőlő helyett.

A legfelsőbb bíróság ítélete egyelőre csak annyit mondott ki, hogy a cégek perelhetők ilyen esetekben, a Pom Wonderfulnak bíróság előtt kell a továbbiakban bizonyítania igazát, miszerint a Coca Cola súlyos veszteségeket okozott nekik, amikor a vásárlóknak almalevet adott el gránatalma helyett.