Ma már a legfinnyásabb informatikus is perspektívát lát az ITSH-ban

IT Services új logó
A logóváltás hátterében komoly eredmények állnak
Vágólapra másolva!
Karakteres lilára váltott és nagyon jó eredményekről számolt be Magyarország legnagyobb ITC munkaadója.
Vágólapra másolva!

Az IT Services Hungary munkavállalói száma idén májusban 3617-re, gyakornokaié – akik többsége jellemzően a vállalatnál marad –205-re emelkedett. Tekintettel arra, hogy a szektorban felmérések szerint mintegy 30 ezer ember dolgozik, ez a 10 százalékot meghaladó adat önmagáért beszél. Mint azt Bőthe Csaba, az ITSH ügyvezetője sajtótájékoztatón elmondta, nyolc évvel ezelőtt kifejezetten könnyű feladatokkal kezdték, ma a legnehezebbek az igazán népszerűek, és lényegesen több probléma is kerül az asztalra. Munkaköreik kibővültek: az érintett projektek volumene nagy tapasztalatot, mély nyelvismeretet igényel, és készséget arra, hogy több országból több száz munkatársat koordináljon a projektmenedzser. Az ITSH kimondottan büszke az architect munkakört betöltő állományára, hiszen a tervezés az a pont, amely előre eldönti egy-egy IT-kérdés sikerét. Alkalmazásfejlesztőik már szinte teljesen elszakadtak az asztaltól, ami evidens világtrend, ők be is vezetik, majd üzemeltetik a fejlesztéseiket. Bőthe Csaba kiemelte, arra összpontosítanak, hogy minél magasabb hozzáadott értékű szolgáltatásokat nyújtsanak.

A vállalat mutatóit három felmérés igazolja a közelmúltban

Az AON Hewitt 243 céget értékelt, 8000 embert kérdezett meg, így érte el az ITSH a 33. helyet az általános mezőnyben. A felmérésben szereplő 20 IT és telco vállalat közül a 7. helyre sorolták, a már külföldi munkatapasztalattal rendelkező munkatársakból álló szintén 20 cég listáján pedig a 9. tétel lett. Ez azért is előrelépés, így az ügyvezető, mert korábban presztízsben gyakran lefokozták, egyfajta call centeres munkaként azonosították az ITSH profilját. Most már azonban a tapasztalt informatikus is perspektívát lát az itt végezhető munkában, ami azért bizonyíték, mert ezek a szakemberek már igen nagy igényekkel vágnak neki a piacnak.

2014-ben az ITSH elnyerte a független zsűri véleményét tükröző B2B Superbrands minősítést. Ami pedig a Randstad reprezentatív felmérését illeti, 75 céget rangsorolt 5000 válaszadójuk. Itt azzal, hogy a megkérdezettek 44 százaléka találta vonzónak, az ITSH olyan márkákat előzött meg, mint a Suzuki, a Teva, a Mol, a Magyar Telekom, a Pick, az Egis, a Michelin.

Nem érdektelen a saját munkatársak körében elvégzett pulse survey eredménye sem: a vállalat számára önmagában büszkeség, hogy 85 százalékuk töltötte ki a felmérést, az pedig különösen, hogy 82 százalékuk minősítette jónak, vagy nagyon jónak a munkahelyét. Ebben bizonyára szerepet játszanak a cafeteria juttatások, a sportkártya, a távmunka és a tehetségmenedzsment mellett az olyan belső lehetőségek, mint a mental wellness a bosszantó ügyfelek által megrongált munkakedvű kollégák számára, a céges óvoda, a dolgozók által javasolt CSR-tevékenység, a családi programok és az ITSH pub-események.

Mivel a külföldre kiszervezett munka értelmezhetetlen nyelvtudás nélkül – ráadásul az IT-szakemberek számára adott angol mellett itt a német a legfontosabb –, nyelvi képzéseik magas minőségére is nagy hangsúlyt fektetnek. „A dolgozóinkba invesztálunk, akiknek derékhada az Ipszilon generáció” – így Bőthe Csaba –, „nincs más befektetési lehetőségünk.” Ebbe az irányba motivál a céges smart award, amely egészen apró fejlesztéseknek ad jelentőséget, az ügyvezető szerint japán mintára sok kicsi sokra mehet, illetve a Fedex nap: a munkatársak ilyenkor 24 órát kapnak arra, hogy minden mást félretéve csakis egy általuk fontosnak tartott problémán dolgozzanak. Az eredmény meglepően gyakran egy deszkamodell, holott ez nem követelmény, ezeket aztán megversenyeztetik és díjazzák a cégen belül.

Hogyan kell kommunikálni?

A klasszikus reklám köztudottan eleve kudarcra van ítélve az Ipszilon generáció szemében, mondta el Sümegi Zsuzsanna kommunikációs vezető, nem mindegy tehát, mivel irányítják a tevékenységükre a fiatalok figyelmét. Február és május között ezért rendhagyó online toborzó játékot szerveztek, ahol négy pozíciót hirdettek meg, a napi egy kérdéssel szakmai képzettséget és nyelvtudást mértek fel, elértek vele 2700 jelöltet, akik közül 1200 naponta játszott, 400 pedig mind a négy állásra jelentkezett. Közülük 120 nyertest hívtak be állásinterjúra, eddig ötöt fel is vettek. A főhadiszálláshoz közeli éttermekben elhelyezett tálcabetéteken QR-kódokkal szintén problémamegoldásra hívták fel a potenciális jelölteket. Klasszikus kampányukat pedig a saját kollégáik építették fel, nem kreatívok és marketingesek, hanem ők ötölték ki a vállalati szemléletet tükröző üzeneteket.

A logóváltás hátterében komoly eredmények állnak Forrás: ITSH

Miért most?

Az ITSH új fejlődési szakaszba jutott, tért ki a márkaváltás időzítésére Bőthe Csaba. Innovatív megoldásaik, a magasabb hozzáadott értékű munka, az alkalmazottak egyre inkább támogatott önálló véleménye a feladatokról, igényeik a feladatokkal kapcsolatban – mindez afelé kormányozza a céget, hogy egyre inkább ilyen szemléletű munkatársakat termeljen ki és vonzzon be. Innen csak egy ugrás, hogy mindez jelenjen meg a logóban, szépen rímelve arra, hogy a vállalatnál 30 év az átlagéletkor. Hogy az ITSH a német T-csoport tagja, azt az i-n pontként szereplő digit jeleníti meg, a lila szín nyomatékosítja a váltást az addig kékkel és zölddel dizájnolt márkajelzésről, az i-előtag pedig abba simul bele, amit az iMac kezdett el, de amiről ma a világ elsősorban az iPhone-ra asszociál. A cég pedig örül annak, hogy több kolléga az angol személyes névmást látja benne – én –, míg a T betűben a te jelenik meg.