Vágólapra másolva!
A magyarok negyede akár fél órát is hajlandó autózni azért, hogy elérjen egy bevásárlóközpontot. Ennél hosszabb utat csak a skandináv országok lakói vállalnak - derül ki a CBRE friss elemzéséből.
Vágólapra másolva!

Elsősorban a családias, lakóhelyük közelében lévő bevásárló-központokat kedvelik a magyar vásárlók - áll a CBRE ingatlancég most publikált átfogó elemzésében, amelyben 21 európai ország plázalátogatóit hasonlították össze.

Az tanulmány három, jól elkülöníthető országcsoportot mutatott ki: a dél-európai államok „pláza-társadalmait”, ahol a fogyasztók élményt és újszerűséget várnak el a bevásárlóközpontoktól, az északi országok „haszonelvű vásárlóit”, ahol a praktikum kerül fókuszba, valamint az átmeneti, "mainstream" vásárlói kultúrákat, mint amilyen például a magyar.

Számunkra a prioritási lista élén az árszínvonal, a tisztaság, a biztonság és az ingyenes parkolás áll. A fiatalabbak ezen kívül fogékonyak az éttermi kínálat gazdagságára vagy az ingyenes wi-fi lefedettségre, hiszen a plázákat találkozási helynek tekintik.

Az idősebb korosztály számára egyértelműen az ingyenes parkolás a fő szempont, amikor a bevásárlóközpontok között kell választania.

A CBRE azt is vizsgálta, hogy hogyan változtatja meg az e-kereskedelem a plázalátogatási szokásokat. Magyarország tekintetében úgy találták, hogy bár a hazai fogyasztók aktívak a neten, a többségük továbbra is főleg információszerzésre használja az online boltokat, mielőtt egy üzletben, személyesen megvenné az adott terméket.