Több az eladó dízelautó, mint a benzines

dízel
Vágólapra másolva!
Soha nem volt még ilyen. A céges flották és az import miatt jött a fordulat.
Vágólapra másolva!

A céges flottabeszerzések és az import megtették a hatásukat: a hazai használtautó-piac történetében először fordul elő, hogy több az eladó dízelmotoros autó, mint a benzines. A Használtautó.hu adatai szerint míg három-négy éve az arány közel kétharmad-egyharmad volt a benzines autók javára, idén októberben – a hosszú távú tendenciából ítélve várhatóan huzamosabb időre – fordult a trend.

A forgalomba helyezett új autóknál már 2010-ben bekövetkezett a fordulat, jelenleg száz új autóból 54 dízel-, 44 pedig benzinmotoros. Az importban még nagyobb a dízelautók aránya, mert ebben a körben a hazai adás-vételekhez képest felülreprezentáltak a felső-középkategóriás (27 százalék), illetve a családi autók (18 százalék), amelyek zömmel dízelmotorosak.

Forrás: Használtautó.hu

A Használtautó.hu szerint a használt dízelautók népszerűségének oka, hogy a vásárlók az olcsóbb üzemeltethetőséget látják bennük, nem feltétlenül számolva a magasabb szervizköltségekkel. A másik ok, hogy az emissziós normák nyugat-európai szigorításával párhuzamosan a régi, Euro 2-es és Euro 3-as előírásoknak megfelelő dízelmotorral működő autók ára az átlagosnál nagyobb mértékben esett, így kedvelt célpontjaivá váltak azoknak, akik külföldön vásárolnak gépkocsit.

Forrás: Használtautó.hu

A portálon az érdeklődők közel kétharmada, 64 százaléka dízelautót keres, 33 százalék szűr benzinmotorra, míg a hibrid és egyéb meghajtással továbbra is csak az érdeklődők 3 százaléka foglalkozik. Bár a benzines autók használtpiaci részesedése szélesebb körben is lassú csökkenést mutat, az utakon futó összes személyautónak továbbra is a háromnegyedét hajtja benzin. Ebbe a körbe tartozik ugyanis azoknak a kisebb teljesítményű, illetve tíz évnél idősebb autóknak a túlnyomó többsége, amelyeket tulajdonosaik jóval ritkábban használnak és cserélnek le, így nem jelennek meg a használtautó-piaci kínálatban.