Nézze meg az első kínai utasszállító repülőgépet

Comac ARJ21-700 kínai repülő
A Commercial Aircraft Corp. of China (COMAC) ARJ 21 -700 regional jet performs at the Airshow China 2014 in Zhuhai, south China's Guangdong province on November 11, 2014. Global aviation firms flocked to China on November 11 to show off their wares as economic development and an expanding middle class promise a bonanza in one of the world's fastest-growing aircraft markets. The 10th Airshow China 2014 takes place from November 11 to 16. AFP PHOTO / JOHANNES EISELE
Vágólapra másolva!
Hat évig tartott a tesztelés, most kapott típusalkalmassági bizonyítványt. A hajtómű azért amerikai.
Vágólapra másolva!

Majdnem ötven évvel azután, hogy Kína először próbált meg előállítani saját fejlesztésű utasszállító repülőgépet, az álom valóra vált. A Comac ARJ21-700 típusú gép 12 évig tartó fejlesztés és hatéves repülési teszt után a héten kapott típusalkalmassági bizonyítványt.

Forrás: AFP/Ng Han Guan

Kínában eddig is gyártottak utasszállító gépeket, de az más vállalatok megbízásából történt. Az Airbusnak például jelenleg is működik üzeme Tiencsinben. Ha valaki hasonlóságot vél felfedezni a Comac ARJ21-700 és az amerikai McDonnell Douglas gépei között, az azért lehet, mert a programért felelős vállalat korábban gyártott MD-80-asokat Kínában – írja a Flight Club.

Forrás: AFP/Ng Han Guan

Kína már a 70-es években megpróbált saját utasszállítót fejleszteni - a Shanghai Y-10-et -, de a projektet 130 próbarepülés után leállították. Nem tudtak neki piacot találni, mire ugyanis elkészült volna, már a kínai légitársaságok is modernebb, hatékonyabb flottával rendelkeztek.

Forrás: AFP/Ng Han Guan

A Comac ARJ21-700 regionális gép 70-90 utas szállítására képes, a fejlesztés alatt álló nagyobb változat, az ARJ21-900 pedig 115 utast tud vinni. Hatótávolsága 3700 kilométer. A dupla hátsó hajtóművet a General Electric szállítja.

Forrás: AFP/Johannes Eisele

Az első légitársaság, amely az ARJ21-700-ast üzembe állítja, a Chengdu Airlines, amely történetesen a Comac tulajdonában áll. Az első repülőgépek átadása 2015 áprilisára, májusára várható.

Forrás: AFP/Johannes Eisele
Forrás: AFP/Ng Han Guan