Másodjára nem izgalmas a szexi tánc

Szombat esti láz
Vágólapra másolva!
A Hal a tortán nézettsége valamelyest javult, a Szulejmán-ra továbbra is kíváncsiak a tévézők, a Szombat esti láz felmelegítve bágyadt. 2015. január 7-i számok.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

A Szulejmán továbbra is sok nézőt szegez a képernyők elé, január 7-én a teljes lakosságban a hatodik legnézettebb műsorszám volt, 826 ezren követték figyelemmel - a főszereplő, Halit Ergenc mehet felfelé a Médialiftben. A Hal a tortán az elmúlt hetekben nem váltott ki komolyabb érdeklődést, szerdán azonban a szokottnál jobban teljesített a Bálint Antónia, Cseke Katinka, Fésűs Nelly, Varga Viktor és Zsidró Tamás alkotta csapat. A műsor kilencedikként a tízes toplistára is befért, 687 ezren figyelték - a Szombat esti láz - A nagy félrelépés ismétlése ellenben továbbra is hidegen hagyja a nézőket, mint az világosan látszik a grafikonon is:

Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Kitűnik, hogy az RTL még a Házon kívül-lel is verte a TV2-n futó filmet, A fantasztikus négyes és az ezüst utazó-t, valamint, hogy az M1 ismét a Híradó esté-vel érte el a legmagasabb esti közönségarányt, ami azonban így is 10 százalék alatt maradt. A kisebb csatornák közül a legmagasabbra a Cool ugrott a Dr. Csont végén, pár percre a TV2 fölé is ment.

Mutatjuk a napi átlagos közönségarányt is, amiből kiderül, hogy az egész napot tekintve a TV2 igen jól teljesített, a teljes lakosságban 2 százalékponttal megelőzte az RTL Klubot, és az általa preferált célcsoportban, a 18 és 59 év közöttiek körében is jobban szerepelt - a 18-49-es célcsoportban pedig csak hajszállal, 0,1 százalékponttal maradt el a vetélytárstól.

A közmédia két csatornája, az M2 és a Duna TV a teljes lakosságban ugyanolyan arányban vonzotta az éppen tévézőket, a Super TV2 pedig a Story4-gyel játszott döntetlent.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

Az első grafikonon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.

A táblázat az adott tévétársaságok egész napi átlagos közönségarány adatait mutatja. Arról árulkodik, hogy a teljes lakosság, a 18-59, vagy a 18-49 éves korcsoportból aznap tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.

Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.