A Barátok közt elvesztette első helyét

Barátok közt
Vágólapra másolva!
Január 21-én kivételesen nem a Barátok közt lett a legnézettebb műsor a teljes lakosságban, a Fókusz pár ezer nézővel megelőzte. Napi számok.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Az Éjjel-nappal Budapest-et jellemzően a fiatalok nézik, január 21-én azonban a teljes lakosságban is jól teljesített: egymillió fölötti nézőt vonzott, így egyik szereplője, Nádai Anikó a felfele gombot nyomhatja a Médialiftben. Vele tart Gaskó Balázs is, aki a Család-barát műsorvezetőjeként a délőtti sávból nagyjából két órát megszerzett az M1-nek, ez idő alatt a közmédia első számú csatornáját figyelték a legnagyobb arányban. Vin Diesel viszont azért ilyen dühös, mert filmje, a Pitch Black - 22 évente sötétség nem szerepelt túl jól a TV2-n.

A Fókusz házigazdája, Gönczi Gábor előző nap utazott a Médialiftben, csupán ezért nem került ma is be, a magazinműsor azonban igen jól teljesített: a teljes lakosságban a legnézettebb műsor volt január 21-én, nagyjából háromezer nézővel előzte meg a Barátok közt-öt - míg a napi sorozatot 1 millió 216 ezren figyelték, a Fókusz-ra 1 millió 219 ezren voltak kíváncsiak. (Többek között a vasárnapi zárva tartásról és a 9-es buszon az Iszlám Államot éltető utasról volt szó.) Ezenkívül az RTL-es Híradó, a Tények és a már említett Éjjel-nappal Budapest hozott egymillió fölötti nézőszámot.

Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A fenti grafikonokon jól látszik, hogy az adott műsorok szereplői miért kerültek be a Médialiftbe. A TV2 a Pitch Black alatt a Coollal és a Film+-szal birkózott, nemcsak a teljes lakosságban, de az általa preferált 18-59-es célcsoportban is: itt a Cool közönségaránya nagyjából egy óráig a TV2-é fölött volt, amikor a kisebb csatornán a Dr. Csont és a Helyszínelők ment. A 18 és 59 év közöttiek körében a Dr. Csont kerek három százalékpontot vert rá a Pitch Black-re (11,6 százalékot ért el 8,6 ellenében), és 9,6-tal a Helyszínelők is megelőzte.

Mutatjuk a teljes lakosságban a legmagasabb közönségarányt elérő csatornákat is, amiből kitűnik, hogy a napot összességében az RTL Klub nyerte, majdnem egy százalékponttal előzte meg a TV2-t. Az M1 4,9 százalékkal befért Cool és a Film+ közé, de a közmédia csatornái közül a Duna TV és az M2 is szerepel az első tízben.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport - főleg főműsoridőben - az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.