Ha díszkivilágítás fogad, bemegyünk

fény, LED, dekoráció, fénydekoráció, ünnep
Adventi hangulat a Bazilikánál
Vágólapra másolva!
Egy friss kutatás szerint a fény tömegeket vonz a kereskedelemben, és nem csak ünnepi időszakokban.
Vágólapra másolva!

Egy fénydekorálással foglalkozó francia vállalat, a Blachere Illumination rendszeresen felmérést készít a dekorhatásról. A legújabb, 26 nagyvárosban szerzett tapasztalatra épülő vizsgálat kimutatta, hogy amikor egy üzlet LED-es égősorokban pompázik, emelkednek a bevételek, nő a turizmus, megújul a városkép, és alkalmi munkahelyek is létrejönnek. Mindez nem egyedül a legfrekventáltabb lokációra, a legismertebb és legnagyobb márkák boltjaira igaz, bár a nemzetközi márkák üzleteinél a világításba és díszvilágításba való befektetés nem számít nagy beruházásnak. Tekintettel a LED-es világítás elterjedésére a megoldás még költséghatékony is.

Adventi hangulat a Bazilikánál Forrás: Blachere Illumination

A Fővám téri Nagycsarnok turisztikai célpontként is nagyon kedvelt és elismert – 2013-ban a CNN Travel Európa legszebb piacának választotta, 2014-ben a Guardian Európa legkiválóbb piacai közé sorolta, majd Budapest Top 5 látnivalói közé is bekerült – sokáig nem tartotta fontos szempontnak a díszvilágítást a vevőszerzésben. Tavaly azonban végre rászánta magát a vezetés, az égősornak hála pedig érezhetően megnőtt a turisztikai érdeklődés a karácsonyi szezonban.

A professzionális díszvilágítás megkerülhetetlen tényező lett a turizmusban is, a kereskedelemben is. Nagyban befolyásolja az arculatot, az ünnepi időszak rendezvényeit, végső soron a teljes városképet. A díszvilágítási befektetések megtérülése természetesen nagyban függ a látogatók számától és a generált kereskedelmi forgalom nagyságától. Külön megvizsgálták, mekkora gazdasági haszna lehet a karácsonyi díszvilágítások hatásának, és kiderült, hogy egy Budapest méretű nyugat-európai nagyváros esetében ez elérheti akár a 115 milliárd forintot.