Tudják, hol vagyunk, ismerik a szokásainkat, vásárlásaink egész történelmét. Szerinte az Amazon vagy az Alibaba elképzelhetetlen mennyiségű adatot halmoz fel a látogatóiról. Nem csak azt tudják, mit vettünk, de azt is, mi az, amit majdnem, és minderre hogyan kerestünk rá. Mi érdekel minket, mikor szoktunk vásárolni, innen hová megyünk. Mik a problémáink, mit szeretünk, mi hat ránk.
Az online kereskedelem kezdetben tényleg nem volt több kényelmi megoldásnál, de ma már rá sem lehet ismerni az iparágra, egyre inkább marketinges és reklámplatform minden e-kereskedés. Mint Barns fogalmaz, ezek a cégek a fogyasztók adataiból csinálnak pénzt.
A világ vezető piackutató vállalata elnöke úgy látja, mivel a valóságos boltokban egyre inkább helyszűke van – szemben egy webáruházzal érthető módon nem tud korlátlanul bővülni egyetlen fizikai üzlethelyiség sem –, hamarosan minden üres négyzetcentiméterért hatalmas harc lesz a polcokon, de ez részben a hagyományos kiskereskedelem túlélésének záloga.
A milliárdos bevételű piackutató cég elnöke az interjúban kitér arra is, valójában nem kell korlátoznunk a digitális jelenlétünket csak azért, hogy megóvjuk a magánszféránkat, épp elég módja van annak, hogy körültekintően kezeljük az adatainkat. (A Nielsennél például létező poszt a magánszféra védelméért felelős vezető.) A nagyon gyors változások miatt azonban nem érdemes felelősen megjósolni, mi mindent alakít még át az űrsebességben száguldó technológia. Az mindenesetre pozitív előrelépés, hogy különösebb válogatás nélkül zúduló reklámdömping helyett jól célzott, egyénileg testre szabott ajánlatokat kapunk. Méghozzá csak arról, ami valóban érdekel minket.