Kasza Tibi elsőre nem kaszált nagyot

Kasza Tibor Kasza Tibi TV2 Kasza Tibor interjú
Kasza Tibor interjú
Vágólapra másolva!
Kasza Tibi show-ja, a Kasza! február 24-én kezdett a TV2-n, de a teljes lakosságban jobban érdekelte a nézőket a Castle aktuális epizódja. A legnézettebb műsor a Fókusz volt, a napi átlagos közönségarányt tekintve azonban a TV2 nyert. 
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

A ma vizsgált teljes lakosságban a Barátok közt jócskán megelőzte a vele nagyjából egy időben futó Éden Hotel-t (22,3 százalékos közönségarányt ért el 13,2-vel szemben), egyik szereplője, Nyári Diána így felfelé mehet a Médialiftben. A TV2 új valóságshow-ja után ment a Kasza!, amelyet a csatorna frissen helyezett át a Super TV2-ről, de Osvárt Andrea pofozkodása ellenére is 5,6 százalékpontot vert rá az ellene futó Castle.

A délutáni műsorsávot viszont egyértelműen uralta a TV2, ahogy az alábbi grafikonról is kitűnik. A napszak legmagasabb közönségarányát A macska hozta, az éppen tévézők 28,3 százaléka figyelte - főszereplője, Maite Perroni ezért kapott zöld nyilat. A mexikói sorozat a legnézettebb műsorok toplistáján a hetedik lett 702 ezer nézővel, miközben a legtöbben, 1 millió 103 ezren a Fókusz-ra voltak kíváncsiak.

Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A fenti grafikonon kirajzolódnak az esti erőviszonyok is, az Éden hotel és a Kasza! veresége, illetve az, hogy a Füstölgő ászok című filmet is igen kevesen nézték a TV2-n. Az M1 - egy reklámszünetet leszámítva - a Híradó este végéig tartotta a harmadik helyét, 22.00 után azonban a legkevésbé népszerű csatornává vált. Az RTL II ezzel szemben pont ekkortájt, a Való Világ-gal lódult meg, amelynek végét minden párhuzamosan futó műsornál magasabb arányban figyelték az éppen tévézők.

Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. Látható, hogy a napot a TV2 nyerte, 2,6 százalékpontot vert rá a legfőbb riválisra - az első helyet saját célcsoportjában, vagyis a 18 és 59 év közöttiek körében is megtartotta, csak a 18-49-es korosztályban tudta megelőzni az RTL Klub. A teljes lakosságban az M1 a Coolhoz képest kis előnnyel lett a harmadik (18-49-ben már a kilencedik helyre került), az M2 pedig ugyanúgy teljesített, mint az RTL II.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.