Hogyan két-, három-, négyszerezze meg a profitját egy vállalkozás könnyedén?

Vágólapra másolva!
Konkrét példákon mutatja be Wolf Gábor, a Marketing Commando ügyvezetője, hogyan segít abban a direkt marketingtechnika, hogy az azt használó vállalat sokszoros nyereséget produkáljon.
Vágólapra másolva!

Első példa

Egy dunántúli autókereskedést kényelmesen a futottak még kategóriában tartott a hagyományos marketingstratégiája. Nemcsak a helyi magazinban, de országos szaklapokban is rendszeresen hirdetett a cég, és volt gondja a vevőszerzésre: időként kampányolt a márkatulajdonosoktól kapott kreatív anyagok alapján nyomtatott szórólapokkal. Vagy csak osztogatta őket forgalmas útkereszteződésekben.

Majd belecsaptak a direkt marketingbe.

Méregdrága, egészoldalas hirdetés helyett már elég volt a negyedes, de újragondolt nyelvezettel. Ezekben már nem a vállalatot vagy a termékkínálatukat fényezték. Azt fogalmazták meg igen ügyesen – az olvasóban mindenképp hiányérzetet hagyva –, hogy aki jelentkezik másfél órás tájékoztatójukra, annak igazi kulisszatitkokat árulnak el az üzletág rejtett buktatóiról.

Ez mindig teltházat eredményezett, vagyis alkalomról alkalomra több száz potenciális ügyfelet. Attól kezdve mindenki, aki valaha részt vett ezeken a rendezvényeken, havonta kapott hírlevelet. Általános ajánlat helyett csakis személyre szabott, igényeihez passzintott lehetőségekről – hiszen a direkt marketing megoldásairól beszélünk, ami ebben az esetben az ügyfelek által paraméterezett autókat jelentette. Aki használt Fordot keresett, azt sosem traktálták azzal, mi a helyzet a hibrid Lexusokkal. De az őt érintő témákban minden újságról értesült.

Az autókereskedő hamarosan a régió három legjobb telepe közé verekedte fel magát. A havi marketingbüdzséjét pedig 20 százalékkal csökkentette.

Második példa

Egy tanácsadó cég sem a pénzt, sem a szürkeállományt nem sajnálta a nyomulásra. Sajnos azonban a szellemesnek hitt hirdetési szövegek inkább görcsös erőlködésről, semmint szárnyaló ügymenetről árulkodtak. Hiába ölték a tízezreket a drága üzleti reggelikbe és az üzleti magazinokban elhelyezett hirdetésekbe, a vevőszerzés folyamata mindig költséges volt, nehézkes, hosszú és bizonytalan.

Valószínűleg ők is belátták, valamin változtatniuk kell, mert váltottak a direkt marketing technikára. Első lépés gyanánt a hirdetések hangvételén javítottak. A burkolt öndicséretet váltó becsali szövegnek hála sokkal többen érdeklődtek a szolgáltatásaik iránt, mint korábban. Nekik már igény szerint havonta tudtak küldeni egy összefoglaló tanulmányt, illetve egy kihagyhatatlan ajánlatot. Ezeken az eseményeken aztán egynapos demóképzést tartottak. Aki ezeken részt vett, annak elküldték az egyéves coachingprogramjukról szóló ajánlatot. Ahová aztán 100 ügyfélből 15 jelentkezett is.

A vállalkozás körülbelül 50 százalékkal csökkentette a marketingbüdzséjét. A vontatott és pénzemésztő vevőszerző folyamat 3 hónapról átlagosan egyre rövidült. Ami pedig az eladott coaching tanfolyamok számát illeti, egy év alatt megnégyszerezte a vállalat.

Akárhányadik példa

Nehéz olyan iparágat mondani, amelyben ne találná meg a helyét, amelyért ne tudna szavatolni ez a technika. Wolf Gábor szerint egyáltalán nem jelent akadályt, ha az adott vállalkozás szokatlan területen tevékenykedik. Fodrásztól és bortermelőtől lakókocsi-kölcsönzőn és politikai tanácsadón át bűvészig és online titkárnő-közvetítőig működik a direkt marketing: személyre szabható, gyakorlatias bizonyított. Vágjon bele még ma, ha szívesen megtriplázná a forgalmát néhány hónapon belül!