Megvannak a világ legértékesebb autómárkái

Toyota Aygo
Vágólapra másolva!
A BrandZ hagyományos éves felmérése szerint a Toyota a világ legértékesebb autómárkája, megelőzve a BMW-t és a Mercedest.
Vágólapra másolva!

A BrandZ globális márkafelmérése szerint a Toyota értéke 28,9 milliárd dollár (nyolcezer milliárd forint), ezzel a világ összes márkája között a harmincadik helyen áll. Az autómárkák különversenyében a BMW futott be másodiknak 26,3 milliárd dolláros értékkel, a harmadik hely a Mercedesé.

Ez a három márka messze kimagaslik a mezőnyből, a negyedik Honda értéke már "csak" 13,3 milliárd dollár, amellyel a japánok éppen megelőzik a 11 százalékot javító Fordot.

Forrás: BrandZ

Az első tízben az Audié a legnagyobb ugrás, 43 százalékkal nőtt a márka értéke, míg az éllovas Toyotáé két százalékkal esett vissza.